הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום חמישי, 24 במרץ 2011

הסלמה בדרעא: לפחות 15 הרוגים בשתי תקריות שונות; סוריה מאשימה גורמים חיצוניים במהומות

מחוז דרעא שבדרום סוריה ממשיך לבעור. סוכנויות הידיעות מדווחות מפי פעילי זכויות אדם, כי לפחות 15 בני-אדם נהרגו אתמול (23.3) בשתי תקריות נפרדות. אתמול בבוקר פשטו כוחות סוריים על מסגד אל-עמרי שבדרעא ותקפו מפגינים שהתגודדו במקום. הגרסה הסורית הרשמית טוענת, כי "כנופיה חמושה" אחראית על התקיפה ואמצעי תקשורת ממסדיים בסוריה אף פרסמו תמונות של מצבורי נשק ושטרות כסף שנמצאו במקום.

מלחמת גרסאות: סוריה הרשמית טוענת, כי כסף ונשק נתפסו במסגד 
המהומות בדרעא החלו ביום שישי (18.3) ותושבי המחוז והעיירות השכנות ממשיכים לדרוש רפורמות פוליטיות ומיגור השחיתות השלטונית. בתקיפה על המסגד אתמול בבוקר נהרגו תשעה בני-אדם, בהם שתי נשים, ילד ורופא. מאוחר יותר נהרגו שישה בני-אדם נוספים, בשעה שחזרו מהלוויה של אחד מקורבנות המהומות. עדי ראייה אחרים מדווחים על למעלה מ-15 הרוגים בשתי התקריות האלו.

השלטון הסורי מנסה להפיל את האשמה למתרחש בדרעא על גורמים חיצוניים. בסוכנות הידיעות הסורית נכתב: "גורמים חיצוניים ממשיכים להפיץ שקרים על המצב בדרעא... במטרה להסית את התושבים ולהפחיד אותם, בשעה שהם משתפים פעולה עם כוחות הביטחון במצוד אחר חברי הכנופיה החמושה". הסוכנות ציטטה מקור רשמי בממסד הסורי, שאמר: "יותר ממיליון SMS-ים הגיעו מבחוץ, רובם מישראל, הקוראים לסורים להשתמש במסגדים כנקודת מוצא לעורר מהומות".

בינתיים, עדי ראייה מדווחים כי אלפי אנשים מעיירות וכפרים סמוכים לדרעא נוהרים אליה במטרה לשבור את הסגר שהוטל על המחוז. עדי הראייה מדווחים, כי הם נתקלים באש חיה מצד כוחות הביטחון הסוריים, וכי השלטונות ניתקו את זרם החשמל וקווי הטלפון באזור.

הפגנות המחאה בדרעא לא פוסקות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה