הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שני, 21 במרץ 2011

האם מחסום הפחד נשבר בסוריה? משטר אסד חושש כי המהומות בדרום יבעירו את המדינה

מפלס המתיחות מוסיף לעלות בסוריה ונראה שהנשיא אסד מתמודד בימים אלה עם האתגר הגדול ביותר מאז עלה לשלטון בשנת 2000. לפחות בן-אדם אחד נהרג אתמול (20.3) ועשרות נפצעו בהתנגשויות אלימות בין כוחות הביטחון לבין אלפי מפגינים, שדרשו לסיים את מצב החירום המונהג במדינה זה 48 שנים.

מוקד ההפגנות הוא מחוז דרעא, הנמצא 100 ק"מ דרומית לדמשק. תושבי האזור סיפרו לכלי תקשורת ערביים, כי המפגינים הצליחו להצית משרד של מפלגת הבעת' השלטת, מבנה ממשלתי של משרד המשפטים הסורי, רכבים ומשרדים של חברות סלולריות ציבוריות. כוחות הביטחון הסוריים משתמשים בגז מדמיע ובאש חיה, אך בינתיים ההפגנות נמשכות ללא הפסקה, ולמען האמת נראה שמחסום הפחד בחלק מהערים בסוריה נשבר.

מחוז דרעא שוכן ממש בדרומה של סוריה
הנשיא אסד מנסה לפתור את המשבר ולבלום את גל ההפגנות מחשש שהן תזלוגנה לערים נוספות במדינה. הוא הקים ועדת חקירה לחקר האירועים בדרעא ופיטר את מושל המחוז, פיצל כלת'ום. בנוסף, 15 סטודנטים שנעצרו ביום שישי האחרון (18.3) שוחררו במטרה להביא לרגיעה במחוז.

השאלה היא, האם צעדים קוסמטיים אלה יספקו את התושבים הסורים. בינתיים תושבי קניטרה, הקרובה לגבול עם ישראל, הכריזו כי הם מצטרפים להתקוממות נגד הנשיא אסד. הוא מצדו החליט להקל על האוכלוסייה הצעירה ופרסם צו המורה על קיצור משך השירות הצבאי מ-21 חודשים לשנה וחצי. אמנם היו דיווחים על-כך לפני מספר שבועות, אך ללא ספק פרסום הצו בעיתוי הנוכחי נועד לסייע לשרידות המשטר. 

סוכת אבלים בדרעא לזכר אחד מקורבנות הפגנות החירות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה