הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שלישי, 25 בינואר 2011

הרשות הפלסטינית מאשימה את השלטון הקטרי בפרסום המסמכים החשאיים מהמו"מ עם ישראל

תחנת אל-ג'זירה, המשדרת מקטר, החלה ביום ראשון (23.1) לפרסם יותר מ-1,600 מסמכים חשאיים הנוגעים לשיחות השלום בין ישראל והפלסטינים. חשיפת המסמכים מהמו"מ בין הצדדים מכה גלים ברשות הפלסטינית. 

מזכיר הועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבה, האשים את קטר בעמידה מאחורי הקמפיין שמובילה תחנת אל-ג'זירה נגד הרשות הפלסטינית במטרה להשחיר את תדמיתה בפני דעת הקהל.

במסיבת עיתונאים שערך ברמאללה, קרא עבד רבה להקים ועדה עצמאית שתבדוק את אמינות המסמכים שהציגה תחנת אל-ג'זירה. לדברי עבד רבה, אל-ג'זירה לא הייתה יכולה לפרסם מסמכים אלה ללא אישור מהשלטון הקטרי. הוא הודה בציניות לאמיר קטר על השקיפות שבחשיפת המסמכים, אך דרש במקביל לחשוף בפני דעת הקהל את תפקידו של הבסיס האמריקני בקטר, אשר מרגל אחר המדינות השכנות, וכן את היחסים של קטר עם ישראל.


ללא ספק, פרסום המסמכים משחק לידיים של תנועת חמאס ויתר מתנגדי הרשות הפלסטינית. דובר חמאס, סאמי אבו זֻהרי, אמר כי המסמכים החשאיים חושפים כי הרשות קשרה קשר עם ישראל על-מנת לחסל את הסוגיה הפלסטינית. הוא הוסיף: "אנו רואים במסמכים אלה הוכחה נוספת לניוון הביטחוני והפוליטי אליו הגיעה הרשות".

שיחות בין ישראל והפלסטינים בינואר 2008
ולעניין קצת שונה: מסקנות ועדת טירקל קבעו אמנם שחיילי צה"ל פעלו כראוי בהשתלטות על ה"מרמרה" שהייתה בדרכה לרצועת עזה בסוף מאי 2010, אולם העולם הערבי רואה בהן צידוק לתוקפנות הישראלית. מקריקטורות שפורסמו הבוקר (25.1) עולה, כי התקשורת הערבית דוחה לחלוטין את מסקנות הועדה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה