הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום ראשון, 20 במרץ 2011

איך מגיבה התקשורת הערבית למבצע "שחר האודיסאה"?

בריטניה הודיעה הבוקר (20.3), כי מטוסי קרב של חיל האוויר המלכותי הצטרפו לקואליציה הצבאית והבינלאומית נגד משטרו של מעמר אל-קד'אפי. בתוך כך, נושאת המטוסים הצרפתית "שארל דה גול" נמצאת כבר בדרכה לחופי לוב. אתמול (19.3) והיום לפנות בוקר הותקפו מן האוויר ומן הים מספר יעדים של המשטר הלובי.

מטוסי קרב צרפתיים פתחו אתמול את מבצע "שחר האודיסאה", שמטרתו להפסיק את הרג האזרחים בלוב על-ידי אנשיו של אל-קד'אפי. זמן קצר לאחר התחלת המבצע, שיגרו ספינות וצוללות אמריקניות ובריטיות 110 טילי "טומהוק" שפגעו במערך הנ"מ של לוב מסביב לטריפולי.

מטוס קרב צרפתי ממריא לעבר לוב
שלטונות לוב דיווחו על 48 הרוגים בתקיפות אלו, ועל-פי הטלוויזיה הלובית מאות אזרחים צעדו לעבר אתרים שייתכן כי יופצצו, ביניהם משכנו של אל-קד'אפי בטריפולי, כדי לשמש מגנים אנושיים. 

שר החוץ הקטרי, חמד בן ג'אסם בן ג'בר אא'ל ת'אני, אמר מפריז לתחנת "אל-ג'זירה" כי ארצו תיקח חלק בפעילות הצבאית, מבלי שפירט באיזה אופן. לדבריו, מדינות ערב חייבות להשתתף בקואליציה נגד לוב שכן "המצב שם אינו מתקבל על הדעת". עם זאת, הוא הדגיש כי המטרה איננה אל-קד'אפי עצמו אלא הפסקת מרחץ הדמים במדינה.

חלק מהקריקטורות שהתפרסמו היום בעיתונים הערביים עסקו במתקפה הצבאית על לוב. ניכר, כי התקשורת הערבית מצדדת בקואליציה הבינלאומית נגד אל-קד'אפי ואף צופה את סופו הקרוב של משטרו:

משמאל למעלה בכיוון השעון:
"אל-בַּיאן" (איחוד האמירויות); "אל-שרק אל-אוסט" (לונדון); "אל-אַיאם" (הרש"פ)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה