הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שבת, 19 במרץ 2011

המלך עבדאללה הסעודי מפרסם 20 צווים לפיתוח המגזר האזרחי והצבאי

מלך ערב הסעודית, עבדאללה בן עבד אל-עזיז, נשא אתמול (18.3) אחה"צ נאום מיוחד לבני עמו. המלך עבדאללה שיבח את תושבי הממלכה, את אנשי הדת הפועלים בשירות הממסד וכן את העובדים בסקטור הצבאי, ובפרט את אנשי הביטחון, שלגביהם אמר: "אתם המגן של המולדת הזאת והיד המכה כל מי שנפשו חפצה לפגוע בביטחונה וביציבותה".

המלך פרסם 20 צווים מלכותיים, כדי לחזק את מצב התושבים במגזרים הציבורי והפרטי. התקשורת הערבית מדווחת, כי חלק מצווים אלה כוללים הוצאה של 71.3 מיליארד דולר. כזכור, עם שובו לממלכה בסוף פברואר 2011 הכריז המלך על שורה של מיזמי פיתוח בעלות כוללת של למעלה מ-100 מיליארד שקלים. 

המלך הסעודי קבע, כי שכר המינימום במגזר הציבורי יעמוד על 800 דולרים. כמו כן, כוללים הצווים בנייה של 500 אלף יחידות דיור ברחבי ערב הסעודית בעלות של 66.7 מיליארד דולר. בנוסף, קבע המלך כי ישולמו דמי אבטלה בגובה של 2,000 ריאל בחודש (כמעט 1,900 ש"ח) והורה להקים רשות מיוחדת למיגור השחיתות. נוסף על כל אלה, הצהיר המלך כי ייפתחו 60 אלף משרות חדשות במשרד הפנים, ישופצו מסגדים בעלות של 500 מיליון ריאל, אגודות דתיות יזכו לסיוע כספי ומשרדי ממשלה נוספים יזכו לתקציבים גבוהים במטרה לשפר את השירות לאזרח. 

השאלה שנותרה פתוחה היא, האם סל ההטבות הזה יספק את התושבים השיעים באזור המזרחי של הממלכה, אשר חשים מופלים ומדוכאים על-ידי השלטונות?

המלך עבדאללה הסעודי נואם בפני עמו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה