הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שישי, 25 במרץ 2011

הפגנות בדמשק ובערים נוספות נגד משטר אסד; ייתכן כי בקרוב יבוטלו חוקי החירום

סורים רבים בדמשק ובערים אחרות הפגינו היום (25.3) לאות תמיכה בתושבי דרעא, היכן שאירעו עימותים עקובים מדם עם כוחות הביטחון הסוריים בימים האחרונים. על-פי דיווחים שונים, נהרגו בדרעא בשבוע החולף עשרות מפגינים הדורשים חירות.

אלפים מתושבי דרעא השתתפו היום לאחר תפילת יום השישי בהלוויות הקורבנות שנפלו, בשעה שכוחות סוריים פשטו על מסגד אל-עמרי בעיר. נתונים רשמיים מסוריה מדברים על 37 אזרחים הרוגים במהלך דיכוי הפגנות המחאה בימים האחרונים. 

לאות סולידריות עם תושבי המחוז, הפגינו היום בבירה דמשק ובעיר חומס שבמרכז סוריה אלפי בני-אדם, שקראו קריאות בעד חירויות הפרט. עד ראייה מדווחים על עשרות עצורים בהפגנות ועל ירי מאש חיה שמבצעים אנשי ביטחון ומשטרה בלבוש אזרחי. 

המפגינים בדרעא אומרים, כי דם החללים לא יישפך לשווא
בניסיון להרגיע את האווירה ובצעד חסר תקדים, התחייב נשיא סוריה לשפר את תנאי המחייה של התושבים ולהרחיב את החירויות. אתמול (24.3) הורה בשאר אל-אסד לשחרר את כל העצורים באירועי דרעא. יועצת הנשיא, בת'ינה שעבאן, הצהירה כי ההנהגה הארצית של מפלגת הבעת' החליטה לקבל שורה של החלטות בתחום הפוליטי והחברתי. 

שעבאן הודיעה על העלאת שכר עובדי המדינה, הקמת ועדת חקירה לאירועי דרעא, בחינת מעמדם של חוקי החירום ופרסום חוק חדש לתקשורת. מיד אחרי הודעה זו, פרסמה הטלוויזיה הסורית תמונות של גילויי תמיכה בנשיא אסד.

יועצת הנשיא, בת'ינה שעבאן, מנסה להרגיע את האווירה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה