הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שלישי, 11 בינואר 2011

אחרי תוניסיה ואלג'יריה, חששות בירדן מהפגנות מחאה אלימות על עליית המחירים

הרוחות במקומות שונים בעולם הערבי ממשיכות לסעור: שרת החוץ של האיחוד האירופי קראה לשלטונות תוניסיה לשחרר לאלתר את המפגינים שנעצרו במהלך הפרות הסדר שפרצו במדינה בסוף דצמבר 2010, ועדיין לא פסקו. דוברת הנציבות האירופית קראה לשמור על איפוק ולכבד את זכויות היסוד של הפרט.

כמעט חודש של עימותים בתוניסיה
באלג'יריה, קראו ארגוני זכויות אדם לשחרר את עשרות העצורים מההפגנות שפרצו במחאה על יוקר המחייה לפני כשבוע. מדיווחים שונים עולה, כי עד כה נעצרו 1,100 אנשים. כתוצאה מההפגנות האלימות חמישה בני-אדם נהרגו וכ-800 נפצעו.

בסודאן נמשכת ההצבעה במשאל העם על חלוקת המדינה בצל תקריות אלימות באזורים שונים. התקשורת הערבית מדווחת על למעלה מ-30 הרוגים באירועים שונים.

משאל העם בסודאן נמשך בצל תקריות אלימות
נוסף על כל אלה, צריך לזכור את המצב הנפיץ במצרים, את חילופי הירי המתנהלים מדי יום בתימן בין כוחות הביטחון לבין חמושים מארגון אל-קאעדה או מקבוצות אחרות המתנגדות לשלטון, וכן את האלימות העקובה מדם השוררת בעיראק זה יותר משבע שנים.

גם בירדן, שכנתנו ממזרח, המצב מתוח. ארגון האחים המוסלמים בירדן הזהיר את הממשלה מ"פיצוץ", בשל "הלחץ המתמשך כתוצאה מעליית המחירים". הארגון הדגיש, כי "האירועים המצערים" בתוניסיה ובאלג'יריה, וכן במדינות נוספות, מהווים צלצול אזהרה למשטרים הערביים.

המפקח הכללי של האחים המוסלמים בירדן, ד"ר הֻמאם סעיד, דרש מממשלת ירדן בהודעה שפרסם באתר הרשמי של הארגון לבלום את עליית המחירים, אשר מאיימת על ביטחון החברה הירדנית. כמו כן, הוא תבע מהממשלה להפסיק להיענות לתכתיבים האמריקניים ולנקוט צעדים דחופים בתחום מדיניות הפנים.

"היזהרו... היזהרו מהרעב שלי ומכעסי" (קמפיין "לא לעליית המחירים")
בתוך כך, חזית הפעולה האסלאמית - המשמשת כזרוע הפוליטית של ארגון האחים המוסלמים בירדן - מתחה ביקורת על החלטתו הצפויה של משרד העבודה הירדני לאפשר לנשים לעבוד במועדוני לילה עד שעות הבוקר. האחים המוסלמים מתכננים להוביל קמפיין שיקרא לפיטוריו של שר העבודה, סמיר מראד. האחים המוסלמים רואים בהחלטה זו כמשחיתה את מידות המוסר של החברה הירדנית וכנוגדת את ההלכה האסלאמית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה