הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום רביעי, 12 בינואר 2011

פוליטיקאים במצרים קוראים להתאחד עם צפון סודאן

משרד החוץ המצרי לא ראה בעין יפה את נאומו האחרון של האפיפיור בנדיקטוס ה-16, במהלכו קרא לשמור על הנוצרים במצרים ובעיראק. דובר משרד החוץ המצרי, חסאם זכי, אמר כי מדובר ב"התערבות שאיננה מתקבלת על הדעת בענייניה הפנימיים של מצרים". הדובר הוסיף, כי משרד החוץ המצרי זימן אתמול (11.1) להתייעצות את השגרירה המצרית בוותיקן.

הדובר המצרי הדגיש, כי "מצרים לא תאפשר לשום גורם לא-מצרי להתערב בענייניה הפנימיים", והוסיף: "העניין הקופטי באופן ספציפי הוא עניין פנים-מצרי עיקרי לאור הרכב החברה והמרקם הלאומי במצרים".


בתוך כך, הודיע משרד הפנים המצרי כי אזרח קופטי נהרג וחמישה נוספים נפצעו בתקרית ירי שנסיבותיה עדיין לא ברורות. מהדיווחים בתקשורת הערבית עולה, כי שוטר מצרי פתח באש מאקדחו האישי לעבר נוסעים קופטים בקרון רכבת במחוז אל-מֻניא (כ-300 ק"מ דרומית לקהיר). כוחות הביטחון המצריים תפסו את השוטר היורה והובילו אותו לחקירה. 

ובהקשר אחר, פוליטיקאים במצרים קראו לערוך משאל עם שיביא לאיחוד בין מצרים לצפון סודאן, במטרה להקים מדינה קונפדרלית. אותם פוליטיקאים הזהירו, על רקע משאל העם המתקיים בימים אלה בסודאן, מההשלכות השליליות שיהיו לפיצול המדינה הסודאנית על ביטחונה של מצרים. לטענתם, לא גובשה שום אסטרטגיה להתמודדות עם המדינה החדשה שצפויה לקום.

החשש הכבד של אותם פוליטיקאים הוא הקשרים ההדוקים שיש לדרום סודאן עם ארה"ב וישראל, כהגדרתם. לדבריהם, האינטרסים של דרום סודאן עולים בקנה אחד עם אלה של ארה"ב וישראל, ובאותה שעה מנוגדים לאינטרסים של מצרים ושל צפון סודאן.

משאל העם בסודאן; האם בקרוב יהיה משאל עם גם במצרים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה