הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שישי, 1 באפריל 2011

סוריה - מהומות הדמים נמשכות; אסד הורה להקים ועדה שתבחן את ביטול חוקי החירום

סוכנות הידיעות "רויטרס" דיווחה הערב (1.4), כי כוחות הביטחון הסוריים הרגו לפחות שלושה אזרחים בהפגנות שאירעו בעיירה דומא שליד דמשק. סוכנות הידיעות הצרפתית מסרה, כי מספר ההרוגים עומד על ארבעה. אגב, מקורות רשמיים בסוריה טוענים כי התקרית החלה כאשר קבוצה חמושה פתחה באש לעבר אזרחים, שוטרים ואנשי ביטחון.

כצפוי, הפגנות המוניות פרצו לאחר תפילות יום השישי בכמה ערים בסוריה, ובצפון-מזרח המדינה הפגינו מאות כורדים, לראשונה מאז החל גל המהומות לפני כשבועיים, בדרישה לקבל זכויות לאומיות ופוליטיות מלאות. עדי ראייה מסרו, כי כוחות הביטחון השתמשו בגז מדמיע ובאש חיה כדי לפזר את המפגינים. גם בדרום, במחוז דרעא, אירעו היום הפגנות. התקשורת הערבית מדווחת על אלפי בני-אדם שקראו סיסמאות בעד חירות, והדגישו כי דם החללים אינו נשפך לשווא.

חרף נאומו של בשאר אל-אסד, ההפגנות נמשכות
אמנם הנשיא אסד לא הכריז בנאומו על שום רפורמה, אך היום מדווחת סוכנות הידיעות הסורית על שלוש ועדות שהקים בשאר אל-אסד, שאפשר לראות בהן היענות מסוימת, אם כי מוגבלת בשלב הנוכחי, לדרישות המפגינים. אסד הורה להרכיב ועדה לבחינת אירועי הדמים בדרעא ובאל-לאד'קיה, ועדה שתבחן את ביטול חוקי החירום וועדה שלישית שתנסה לפתור את בעיית מפקד האוכלוסין שבוצע באזור אל-חסכה הכורדי ב-1962. כזכור, בעקבות מפקד שנערך אז הכריזה ממשלת סוריה כי 100 אלף כורדים המתגוררים במדינה אינם אזרחים סורים. על-פי מקורות כורדיים, מגיע כיום מספרם של הכורדים משוללי האזרחות בסוריה ליותר מ-200 אלף איש. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה