הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שבת, 2 באפריל 2011

עשרות אלפי אנשים ממשיכים להפגין בכיכר "אל-תחריר" בקהיר בדרישה ליישם במהרה את תביעות המהפכה

ממשלת מצרים מתכוונת לשלוח משלחת של משפטנים לחו"ל כדי לפקח אחר המאמצים להשבת הכספים הרבים שהחזיקו הנשיא המודח מבארכ ומקורביו. שר המשפטים המצרי, מוחמד אל-ג'נדי, אמר כי הממשלה קיבלה את החלטת המועצה העליונה של הכוחות המזוינים לשגר בהקדם משלחת לחו"ל בראשותו של עוזר שר המשפטים, עאצם אל-ג'והרי, שמטרתה להשיב למצרים את הכספים המוקפאים של מבארכ ובכירי שלטונו.

בתוך כך, עשרות אלפי אנשים הפגינו אתמול (1.4) בכיכר "אל-תחריר" שבקהיר בדרישה מהמועצה הצבאית השלטת לפעול מהר יותר כדי ליישם את תביעות המהפכה. המפגינים קיימו את תפילת יום השישי בכיכר והניפו שלטים הקוראים להעמיד לדין את מבארכ ואת מקורביו המושחתים. דרשת יום השישי הדגישה את הצורך להגשים את שאיפות המהפכה ולא לפעול באיטיות שאפיינה את השלטון הקודם. 

אלפים השתתפו ב"יום שישי למען הצלת המהפכה" בקהיר ובערים נוספות במצרים
היום (2.4) הארגון הערבי לזכויות אדם בבריטניה הודיע, כי המועצה הצבאית העליונה במצרים תשחרר מחר (3.4) 14 עצורים פלסטיניים. לאחר שחרורם, יישארו בבתי-הכלא במצרים למעלה מ-20 פלסטינים. חבר הלשכה המדינית של תנועת חמאס, מחמוד אל-זהאר, נפגש בימים האחרונים עם בכירים במצרים ודרש מהם את שחרורם של כל העצורים הפלסטיניים.

כלא "טרה" ובו עצורים פלסטיניים הצפויים להשתחרר מחר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה