הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שבת, 5 בפברואר 2011

הפגנות הענק במצרים ממשיכות גם היום; צינור גז פוצץ הבוקר בצפון סיני

גם היום (5.2), יממה לאחר שמיליוני מצרים הפגינו ברחבי המדינה בעקבות תפילות יום השישי, ממשיכים מאות אלפי תושבים להפגין במרכז קהיר ובמחוזות השונים. חרף ההפגנות הבלתי-פוסקות, הנשיא מבארכ מנסה לשדר "עסקים כרגיל". מבארכ נועד עם שרי הכלכלה, המסחר והנפט החדשים בניסיון להראות כי הוא עדיין מחזיק ברסן השלטון.

מיליוני מצרים ממשיכים לדרוש את פיטורי מבארכ
בתוך כך, השלטונות המצריים הפסיקו היום את הזרמת הגז בצינור שמוביל גז לישראל ולירדן, בעקבות פיצוץ שארע הבוקר בצפון סיני. לדברי מקור מצרי רשמי, אלמונים פוצצו את הצינור במרחק של 10 ק"מ מהגבול עם רצועת עזה. החשד המיידי הוא פיגוע טרור, ואמנם בימים האחרונים גברו הקריאות בפורומים המזוהים עם הג'יהאד הגלובלי להחיות את הג'האד במצרים בכלל ובאזור חצי האי סיני בפרט.

בנוסף, מקורות מצריים רשמיים מסרו כי בעקבות המהומות והפרות הסדר במצרים, כ-17 אלף אסירים הצליחו להימלט מבתי-הכלא, ביניהם גם פעילי טרור, חברי ארגון חזבאללה ואנשי חמאס.

אש שפרצה בעקבות פיצוץ צינור הגז 
ונסיים בהודעה של ארגון האחים המוסלמים במצרים, בה נכתב כי הארגון לא יציע איש מחבריו כמועמד לנשיאות מצרים. הודעה זו פורסמה כשברקע מזכ"ל הליגה הערבית, עמר מוסא, אמר כי הוא אינו רואה בחומרה אפשרות של השתלטות האחים המוסלמים על השלטון במצרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה