הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום ראשון, 6 בפברואר 2011

היום החל במצרים "שבוע העמידה האיתנה", כשברקע מופיעים ניצנים של פילוג באופוזיציה

תושבי מצרים מתכוננים היום (6.2) לערוך תהלוכות בהשתתפות מיליוני מפגינים בכל רחבי המדינה במסגרת "יום החללים", שהוא חלק מ"שבוע העמידה האיתנה" שהוכרז במצרים. ב"בכיכר השחרור" שבמרכז קהיר יקיימו היום תפילות לזכר קורבנות המחאה, והמפגינים ימשיכו בדרישה לפטר את הנשיא מבארכ.

אתמול (5.2) הגיע ל"כיכר השחרור" הרמטכ"ל המצרי, סאמי ענאן. הוא ביקש מהמפגינים לשוב לבתיהם, אך הם עמדו בשלהם והדגישו כי לא יעזבו עד שמבארכ יעזוב את כסאו. נוסף על סאמי ענאן, הגיע אתמול גם מפקד פיקוד מרכז, הגנרל חסן אל-רויני, אך גם ניסיונותיו העלו חרס. 

מפקד פיקוד מרכז מבקש - ללא הועיל - מהמפגינים לשוב לבתיהם
בתוך כך, ניצנים ראשונים של פילוג בקרב האופוזיציה המצרית צצים על פני השטח. בעוד האוכלוסייה הצעירה, אשר דורשת שינויים שורשיים ובראשם את הסתלקותו של הנשיא מבארכ, מסרבת לפתוח בדיאלוג עם הממשלה, כמה גורמים פוליטיים מהאופוזיציה הסכימו באופן עקרוני להתחיל דו-שיח עם השלטון.

ארגון האחים המוסלמים הודיע, כי הוא יחל בשיחות עם נציגי הממשלה ובראשם סגן הנשיא, עמר סלימאן. לדברי גורמים בכירים בארגון, הם ידונו היום עם סלימאן וידרשו ממנו את פיטורי מבארכ. 

הצעירים דבקים בעמדתם ואינם מוכנים לדון עם הממשלה
אתמול דיווחה הטלוויזיה המצרית על ויתורים נוספים שעשה הנשיא מבארכ, בניסיון להביא להרגעת הרוחות. חברי הלשכה המדינית של המפלגה הלאומית השלטת נאלצו להתפטר מתפקידם. ה"קורבנות" הם גמאל מבארכ, בנו של הנשיא ומזכיר ועדת המדיניות של המפלגה, צפות אל-שריף, מזכ"ל המפלגה ויו"ר מועצת השורא,  עלי אל-דין הלאל, מזכיר ועדת התקשורת של המפלגה, מֻפיד שִהאב, בכיר במפלגה והשר לעניינים חוקתיים, וזכריא עזמי, ראש לשכת הנשיא.

גמאל מבארכ, נאלץ לוותר על תפקידו ומעמדו במצרים
בינתיים האינטרנט שב לפעול במצרים ומעניין לקרוא הבוקר את העיתונים הממסדיים, אשר ממשיכים להוות שופר של הנשיא מבארכ. עיתון "אל-גֻמְהוּריה" ("הרפובליקה"), למשל, מדווח בעמוד הראשי על השינויים בצמרת מפלגת השלטון, על התחלת החקירות נגד המואשמים בשחיתות, וכן כותב: "החיים חזרו לשגרה, פעילות הרכבות חודשה, הבנקים עובדים...".

עיתון "אל-גמהוריה" מדווח - החיים חזרו לשגרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה