הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום חמישי, 27 בינואר 2011

רחובות מצרים ממשיכים לבעור; העיר ג'דה מוצפת

אתמול (26.1) התחדשו הפגנות הזעם של תושבי מצרים במרכז קהיר ובמחוזות נוספים, למרות האיסור הגורף שהוציא שר הפנים המצרי על כל התגודדות. מקורות ביטחוניים דיווחו, כי ביומיים האחרונים נעצרו כ-900 אנשים באזורים שונים במדינה.


ראש ממשלת מצרים, אחמד נט'יף, אמר אתמול כי הממשלה מתירה את חופש הביטוי באמצעים חוקיים, וכי המשטרה קיבלה הנחיות לנהוג באיפוק עם מחאות התושבים. ללא ספק, הימים הקרובים הם ימי מבחן למשטר של הנשיא מבארכ. ככל הנראה, ארגון האחים המוסלמים, שהוא ממתנגדיו הגדולים של השלטון, ינסה להוציא מחר (28.1) מאות מפגינים לאחר תפילות יום השישי.

מעניין שרוב קריקטורות המתפרסמות היום (27.1) בעיתונים הערביים לא עוסקות באירועים במצרים. אלו שכן עוסקות במתרחש שם, עושות זאת בעדינות, ברמיזות ובניסיון לא לפגוע ישירות בשלטונו של מבארכ. להלן שתי קריקטורות שמותחות ביקורת על חסימת הרשתות החברתיות באינטרנט ועל היד הקשה שנוקטים כוחות הביטחון:


ולנושא אחר: גשמים עזים הציפו את העיר ג'דה שבמערב ערב הסעודית לחוף הים האדום. הממטרים העזים הטביעו רחובות ושכונות ודרכי התחבורה נותקו. עד כה נהרגו ארבעה אנשים ממזג-האוויר הקשה ששטף את עיר החוף הסעודית. הנה כמה תמונות מהעיר המוצפת:



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה