הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום ראשון, 23 בינואר 2011

תחושה של פאניקה בסוריה מחשש להתפרצות מהפכה עממית

אתר צרפתי המתמחה בענייני מודיעין דיווח, כי שירותי המודיעין בסוריה משקיעים את מירב המאמצים כדי למנוע התפרצות מהפכה עממית דומה לזו שהדיחה את נשיא תוניסיה, זין אל-עאבדין בן עלי. 

האתר Intelligence Online מסר כי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, כינס ב-16 בינואר ישיבה דחופה עם ראשי מנגנוני הביטחון בסוריה, שבמרכזה דיון בדרכים למנוע מגל ההפגנות ששטף את רחובות תוניסיה, אלג'יריה, מצרים וירדן להגיע לרחובות סוריה.

הנשיא אסד הכריז על שורה של צעדי מנע, בהם הדחת עובדי ציבור מושחתים ופריסת אנשי ביטחון בריכוזי ערים ובשווקים. כמו כן, הנחה הנשיא אסד את מחלקת הביטחון הצבאי לפעול ביתר שאת להחרמת צלחות לוויין ולשכלל את הפיקוח על מרכזיות הטלפונים כדי לשפר את היכולת לנטר שיחות הטלפון.

הדיווח באתר Intelligence Online
על-פי הדיווח, ב-17 בינואר ערך בשאר אל-אסד פגישה מיוחדת עם שר הפנים, סמיר סעוד, ועם בכירים במשטרה וראשי מחלקות הביטחון הפלילי. בנוסף, הנשיא אסד החל בעקבות האירועים בתוניסיה לקיים פגישות תקופתיות עם שר הפנים וראש מחלקת הביטחון הפוליטי.

בתוך כך, דיווח אתר אופוזיציה סורי כי ערב הדחת הנשיא בן עלי, נועד הנשיא אסד עם אנשי דת סוריים והעניק להם שורה של הבטחות כדי לזכות בתמיכתם בשלטון. הנשיא אסד הבטיח להחזיר לעבודתם שבעה מרצים מהפקולטה להלכה אסלאמית באוניברסיטית דמשק. כמו כן, הבטיח לחדול מהצעדים שנקט נגד עטיית ה"נקאב" באוניברסיטאות ולסגור קזינו שנמצא בדרך לנמל התעופה הבינלאומי בדמשק. 

ואם זה לא מספיק, אז קבוצה של פעילים אזרחיים בסוריה פתחו דף ב"פייסבוק" הקורא לערוך הפגנה אלקטרונית, שתדרוש לבטל את חוקי החירום הנהוגים בסוריה, לשחרר את העצורים הפוליטיים ולהילחם בשחיתות. ההפגנה מתוכננת להתקיים בין ה-5 ל-6 בפברואר 2011.

הדף ב"פייסבוק" שקורא להפגנה נגד השלטון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה