הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום ראשון, 16 בינואר 2011

הרחוב הערבי מברך על המהפכה בתוניסיה; כינוס חירום בסוריה מחשש להתקוממות דומה

ארגונים אזרחיים וחברתיים ברחבי העולם הערבי בירכו על "המהפכה העממית" שהפילה את שלטונו של נשיא תוניסיה, זין אל-עאבדין בן עלי, וקראו למנהיגי ערב להפיק את הלקח.

מזכ"ל הליגה הערבית, עמר מוסא, צופה כי להתקוממות בתוניסיה תהיה השפעה על מדינות ערב. ארגון חזבאללה הלבנוני הביע גאווה נוכח האינתיפאדה של העם התוניסאי וקרא לשליטים הערביים להסיק מסקנות מכך.

בשטחים הפלסטיניים, קראו תנועת חמאס וארגון הג'האד האסלאמי לכבד את רצון העם התוניסאי. דובר חמאס, סאמי אבו זֻהרי, אמר שחמאס "מכבדת את זכותו של העם התוניסאי לבחור את מנהיגיו", והדגיש כי הדבר צריך להיעשות ללא התערבות של כוחות חיצוניים. ארגון הג'האד האסלאמי ערך אמש (15.1) בעזה תהלוכת תמיכה באינתיפאדה התוניסאית בהשתתפות מאות פלסטינים. חבר הלשכה המדינית של הארגון, מוחמד אל-הנדי, אמר במהלך התהלוכה כי "הכיבוש הציוני" איבד במהפכה הזאת ידיד קרוב שתמך במדיניותה.

כוחות הצבא פרוסים בבירה תוניס
במצרים, קבוצה של אינטלקטואלים, סופרים ועיתונאים פרסמה הודעה המביעה סולידריות עם רצונם הלגיטימי של התוניסאים בשלטון דמוקרטי ושוויוני הדואג לחיי התושבים. עשרות פעילים מצריים ערכו אתמול הפגנה מול שגרירות תוניסיה בקהיר לאות תמיכה בהתקוממות העממית.

בירדן, המפקח הכללי של האחים המוסלמים, הֻמאם סעיד, בירך את העם התוניסאי בפגישה שערך עם עיתונאים. הוא אמר, כי האחים המוסלמים והתושבים בירדן מברכים את העם בתוניסיה על ההתקוממות נגד השלטון העריץ, הניצול והשחיתות. סעיד קרא לשליטים בעולם הערבי ללמוד את הלקח ממהפכה זו ולא לחזור על הטעויות של הנשיא התוניסאי, בן עלי.

ובתוך כך, מקור יודע דבר מסר לאתר אופוזיציה סורי כי נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, ערך כינוס ביטחוני דחוף עם ראשי מנגנוני הביטחון הסוריים, כדי לנקוט צעדי אבטחה שיבלמו ניסיון התקוממות עתידי בסוריה, בעקבות האירועים בתוניסיה. על-פי הדיווח, בפגישה הוחלט למנוע את האפשרות לקיים שיחות וידאו באמצעות האינטרנט, להגביר את הפיקוח על רשת האינטרנט ולנטר את כל השיחות הבינלאומיות שנעשות דרך האינטרנט. כמו כן, הוחלט להגביר את הפריסה של אנשי ביטחון בלבוש אזרחי (סוכנים סמויים) בערים המרכזיות בסוריה. 

המקור הוסיף, כי בסוריה שוררת בעת האחרונה מתיחות ביטחונית, ועל כן ראש הממשלה והשרים הונחו לשפר את מצב התושבים במטרה להרגיע את הרוחות.

כוננות בסוריה מחשש להתקוממות בעקבות האירועים בתוניסיה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה