הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שלישי, 18 בינואר 2011

דיווח מהבוקר: חמאס בוחנת בחיוב רעיונות חדשים שהעלה המתווך הגרמני

היום (18.1) נעזוב קצת את המתרחש בתוניסיה ובלבנון, אך לפני שנעשה זאת אשתף אתכם בדיווח מעניין: אתר "ויקיליקס" ממשיך לשחרר לאינטרנט מדי יום מברקים החושפים פרטים מעניינים על ההתנהלות הדיפלומטית במקומות שונים בעולם.

אתמול (17.1) שוחרר מברק שנכתב בינואר 2006 על-ידי השגרירות האמריקנית בתוניס. המברק מדבר על השיח ההולך וגובר בתוך תוניסיה על העידן שאחרי הנשיא בן עלי. מהמברק עולה, כי בן עלי סובל זה כמה שנים מסרטן וכי מצבו הבריאותי לא טוב. במברק אף עלתה האפשרות שבן עלי יכשיר יורש לקראת הבחירות הבאות (נכון ל-2006 כמובן) לנשיאות.

במברק נכתב על בדיחה שמסופרת בתוניסיה, לפיה לנשיא יש שלושה יעדים עיקרים: "להישאר בשלטון, להישאר בשלטון ולהישאר בשלטון". אחחח... האירוניה. חברים, היסטוריה מתרחשת בימים אלה לנגד עינינו.

הנשיא בן עלי סובל מבעיות בריאותיות קשות
היום (18.1) פורסם כי מנהיג בכיר בתנועת חמאס גילה לעיתון "אל-חיאת", היוצא לאור בלונדון, כי המתווך הגרמני, גרהרד קונרד, שביקר לאחרונה בעזה, העלה רעיונות חדשים שעשויים להביא לפריצת דרך במשא ומתן לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. הבכיר בתנועה לא סיפר מהם אותם רעיונות, אך ציין כי חמאס "מתייחסת באופן חיובי למאמצים שמשקיע המתווך הגרמני ולרעיונות שהציע".

הבכיר הוסיף: "איננו רוצים להעצים את הדברים יותר ממה שהם, אך איננו רוצים גם להמעיט בחשיבותם. עסקת החילופים טומנת בחובה סוגיה הומניטרית רגישה ביותר... ואין אנו רוצים לטפח אצל משפחות העצורים וקרוביהם תקוות שווא שלא יתגשמו".

לדבריו, העסקה כבר הייתה על סף חתימה, אך לבסוף הצד הישראלי חזר בו באופן מפתיע. הבכיר הטיל את האחריות לכישלון המו"מ על ישראל, והוסיף כי התנועה מתייחסת לנושא ברצינות וממתינה לתוצאות המגעים של המתווך הגרמני עם הישראלים. 

הכתבה שפורסמה הבוקר ב"אל-חיאת"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה