הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום רביעי, 19 בינואר 2011

בימים האחרונים 4 מצרים הציתו עצמם בדרישה לשינוי במדינה

ההפגנות הגדולות בתוניסיה פרצו לאחר שמוחמד בועזיזי, בשנות ה-20 לחייו, הצית את עצמו במחאה על החלטת המשטרה להחרים פירות וירקות שמכר ללא רישיון. ההתקוממות העממית שהביאה להדחתו של הנשיא בן עלי יצרה גל של חיקויים בעולם הערבי למעשה החריג של בועזיזי.

מקרים דומים של הצתה נרשמו באלג'יריה, במצרים ואפילו בסוריה למרות ששם אמצעי התקשורת הממסדיים דאגו להסתיר את התקרית מעיני הציבור. אתמול (18.1) מספר האנשים שהציתו עצמם במחאה על מדיניותו של השלטון המצרי הגיע לארבעה. 

תושבים מצרים מפגינים תמיכה בעם התוניסאי
המעניין הוא שלא רק עניים וקבצנים הציתו עצמם כאקט של תסכול וייאוש, אלא גם בני המעמד הבינוני המשכיל. עורך-דין ניסה להצית עצמו מול הפרלמנט המצרי וקצין ביטחון בחברת התעופה המצרית ניסה לשרוף את עצמו מול אגודת העיתונאים בדרישה להיפגש אישית עם הנשיא מבארכ.

בינתיים, אנשי דת מוסלמים פרסמו פסקי הלכה האוסרים על אנשים להצית עצמם ולהתאבד. החשש במצרים הוא שאותם אנשים, שמוכנים לשרוף עצמם מתוך ייאוש, יהפכו למחבלים מתאבדים במחאה על תנאי המחייה הקשים במצרים. 

בתוך כך, השכבה הצעירה במדינה מתכננת הפגנת ענק מול משרד הפנים ביום שלישי הבא (25.1), שתדרוש ממבארכ לפנות את כסאו. העיתוי להפגנה אינו מקרי - באותו יום חל "יום המשטרה". בהחלט יש בכך קריאת תגר על השלטון הנוכחי במצרים.

קריקטורה ברוח התקופה שפורסמה היום (19.1)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה