הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שישי, 14 בינואר 2011

מרי אזרחי בתוניסיה: הנשיא פיזר את הממשלה וקרא לערוך בחירות

המצב בתוניסיה מחריף. הנשיא, זין אל-עאבדין בן עלי, הכריז על פיזור הממשלה וקרא לערוך בחירות מוקדמות תוך חצי שנה.

הכרזה מפתיעה זו באה שעות ספורות לאחר שפרצו עימותים בין מפגינים שניסו לפרוץ למבנה משרד הפנים לבין כוחות הביטחון. המפגינים קראו סיסמאות נגד הנשיא בן עלי וחזרו על תביעתם לשחרר את העצורים שנעצרו בעקבות ההפגנות האלימות שמשתוללות במדינה זה כמה שבועות.

עיתונאים הפרוסים בבירה תוניס מדווחים על מצב של בהלה בשכונות השונות. השוטרים נוקטים יד קשה כנגד המפגינים, שלא מפסיקים מצדם למחות על מצב האבטלה במדינה, מדיניות הפנים של הממשלה וחוסר האונים של הנשיא בן עלי להשתלט על המצב.

המפגינים קוראים להדיח את הנשיא, זין אל-עאבדין בן עלי

התקשורת הערבית מדווחת על מרי אזרחי בבירה תוניס וברחבי המדינה. הדרישה - להדיח את הנשיא, שנמצא בשלטון כבר 23 שנים. לא פחות. כמו כן, תובעים עשרות אלפי המפגינים להעמיד לדין את מקורבי הנשיא, האחראים לטענתם לשחיתות השלטונית שפוגעת באזרח הקטן.

המפגינים אינם חוששים להניף שלטים בוטים כנגד השלטון התוניסאי בכלל והנשיא בפרט. "לחם ומים, אך בן עלי - לא", נכתב באחד השלטים. בן עלי הכריז אתמול (13.1), כי הוא לא ימשיך בשלטון לאחר 2014 והורה להפסיק את חסימת אתרי האינטרנט מצד השלטון. כמו כן, הבטיח לבצע רפורמות ולהוביל תהליכים דמוקרטיים במדינה.

אולם, לפי שעה נראה כי נאומו של בן עלי לא השיב את הסדר על כנו. רחובות תוניסיה ממשיכים לבעור, והתושבים לא חוזרים בהם מהדרישה להעמיד לדין את בני משפחתו של הנשיא המואשמים בגניבת כספי הציבור.

אתר האינטרנט של תחנת "אל-ג'זירה"; לפני כשנה האתר נחסם בתוניסיה

תגובה 1:

  1. מצפייה בתקשורת הטוניסאית היא עדין נשלטת ע"י הממשלה\צבא\תומכי הנשיא, בטלוויזיה שידרו מאוד בזהירות דברים ורק שידרו את הנאום של הנשיא ולא הרחיבו כמעט על כך, היו פרסומות כהרגלן ותוכניות כהרגלן.

    השבמחק