הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שלישי, 4 בינואר 2011

סימנים לחידוש שיחות השלום עם סוריה? ממש לא, לפחות לפי העיתונות הסורית

ביום שבת האחרון, ה-1 בינואר 2011, דיווח העיתון הכוויתי "אל-ראי" ("הדעה") על נכונות סורית לחדש את תהליך השלום עם ישראל. מהפרסום בעיתון עולה, כי בעקבות האיתותים הסוריים פתחה וושינגטון ערוץ שיחות חשאי מול בכירים בסוריה.

סוריה הכחישה את הדיווחים על ערוץ שיחות חשאי עם האמריקאים בנוגע לחידוש המו"מ עם ישראל, אולם אתמול (3.1) דיווח ערוץ 10, כי מנכ"ל ועידת הנשיאים של הקהילות היהודיות בצפון אמריקה, מלקולם הונליין, המקורב לרה"מ נתניהו, הגיע לפני כשבוע לדמשק לפגישה עם הנשיא בשאר אל-אסד.

מאוד יכול להיות שהפרסומים האחרונים, הן בתקשורת הערבית והן בזו הישראלית, על האפשרות להחיות את המסלול הסורי-ישראל הם רק בלוני ניסוי ואין להם בסיס של אמת. מכל מקום, העיתונות הסורית הממסדית בהחלט לא משדרת סימנים של חידוש שיחות השלום.


היום (4.1) פורסם בעיתון "תשרין" מאמר שקובע חד-משמעית, כי ממשלת ישראל עומדת מאחורי הפיגועים האחרונים שהתרחשו באזור. המטרה, כך לפי העיתון המשרת את השלטון הסורי, היא אחת: להוכיח שהערבים הם טרוריסטים ביסודם ושישראל איננה הסיבה לחוסר היציבות במזרח התיכון.

מחבר המאמר, עז אל-דין דרויש, כותב: "ישנן עשרות ראיות המצביעות על-כך שהמוסד הישראלי לא עומד רק מאחורי הפיגועים בכנסיות באלכסנדריה ובגדאד, אלא מאחורי כל הפיגועים שקדמו להם. ההוכחה לכך היא שישראל היא היחידה שמרוויחה מפעולות מחפירות מעין אלו".

עוד כותב דרויש: "המדהים הוא שהמערב, אשר טוען השכם והערב כי הוא מוביל מלחמה נגד הטרור, רואה בישראל שותפה במלחמה נגד הטרור, על-אף שהיא עומדת בראש הטרור ובבסיסו...".

דרויש מסכם את המאמר בדברים הבאים: "כל עוד אלה הם פני הדברים, יש להגביר את שיתוף הפעולה הערבי והאזורי כדי להתמודד עם נגע הטרור הזה ולעקור אותו לפני שיהיה מאוחר מדי". 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה