הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום ראשון, 2 בינואר 2011

מצרים בהלם בעקבות הפיגוע ליד הכנסייה הקופטית באלכסנדריה

מצרים בהלם. רגעים ספורים לאחר כניסת השנה החדשה, התפוצצה מכונית תופת מחוץ לכנסיית "אל-קדיסין" שבאלכסנדריה. כתוצאה מהפיצוץ העז נהרגו 21 בני-אדם ונפצעו כ-80 נוספים. גינויים למעשה הנפשע נשמעו מכל קצוות הקשת הפוליטית במצרים, כמו גם מרחבי העולם. במהלך הלוויות הקורבנות נרשמו מספר עימותים בין נוצרים קופטים לבין כוחות הביטחון המצריים. בהלוויות, שנערכו אתמול (1.1) בערב, השתתפו כ-5,000 אנשים, אשר יידו אבנים לעבר שוטרים וסירבו לקבל את התנחומים שהביע הנשיא מבארכ.



בדברים שנשא לאומה המצרית, הפנה מבארכ חצי אשמה לגורמים חיצוניים כאחראים ל"פשע הנתעב". הוא הבטיח לתושבים המצרים - למוסלמים ולנוצרים כאחד - שהוא לא ייתן לאיש לפגוע בהם ושהוא ימצה את הדין עם הפושעים.

בתוך כך, ארגון המכנה עצמו "לוחמי הג'יהאד" נטל אחריות לפיגוע, אולם גורמים אסלאמיים בלונדון מטילים ספק במהימנות ההודעה שפרסם הארגון. חשוב להדגיש בנקודה זו, כי בנובמבר 2010 איימה הזרוע של ארגון אל-קאעדה בעיראק לפגוע בחסידי הכנסייה הקופטית במצרים. שלוחת אל-קאעדה בעיראק אף ביצעה בחודשיים האחרונים שורה של פיגועים נגד יעדים נוצריים, מה שהביא לגל הגירה של נוצרים מעיראק.

יחד עם זאת, יש מי שטען כי ישראל עומדת מאחורי הפיגוע. חבר הפרלמנט נביל לוקא בבאוי, המקורב למנהיג הכנסייה הקופטית האב שנודה, קרא לתפוס את הפושעים במהרה, תוך שהוא רומז למעורבות של המוסד בפיגוע הנורא על רקע פרשיית הריגול האחרונה שנחשפה במצרים.

קריקטורה שפורסמה הבוקר (2.1) בעיתון המצרי "אל-אהראם" ("הפירמידות")

2 תגובות:

  1. ומה אומרים המוסלמים? האחים המוסלמים למשל

    השבמחק
  2. ארגון "האחים המוסלמים" הגדיר את הפיגוע כ"פשע נתעב", שעומד בניגוד לכל דת ומוסר. לטענת הארגון, הפיגוע נוגד ליצור שסע בין-דתי במצרים ולפגוע במרקם היחסים העדין בין הנוצרים והמוסלמים במדינה.
    מטבע הדברים, העולם המוסלמי בכללותו הוקיע את הפיגוע מכל וכל. יחד עם זאת, גולשים בפורומים המזוהים עם הג'יהאד העולמי בירכו על הפיגוע וטענו כי הוא בא בתגובה ליחס המחפיר שמגלה הכנסייה הקופטית כלפי המוסלמים במצרים.
    חשוב לציין, כי שיעור המוסלמים ההולך שבי אחר רעיונות הג'יהאד העולמי הוא קטן ביותר. אולם, אחוז זה מהווה איום רציני ביותר הן על המערב והן על מדינות ערב המתונות.

    השבמחק