הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שישי, 20 במאי 2011

סטודנטים בירדן דורשים להפסיק פרויקט מחקרי עם אוניברסיטת בן-גוריון

סטודנטים ירדנים הלומדים באוניברסיטה ההאשמית הנמצאת בזרקאא' - העיר השנייה בגודלה בירדן השוכנת צפונית מזרחית לבירה עמאן - דרשו אתמול (19.5) להפסיק פרויקט מדעי משותף עם אוניברסיטת בן-גוריון להתפלת מים מלוחים.

בהודעה שפרסמו הסטודנטים, המשתייכים לתנועה סטודנטיאלית ארצית בשם "מאבק הסטודנטים", הם מתחו ביקורת חריפה על האוניברסיטה בה הם לומדים על-כך שהיא משתפת פעולה בתחומים אקדמיים ומחקריים עם "האויב הציוני", דבר המטמא לטענתם את האוניברסיטאות הירדניות, בפרט שמדובר באוניברסיטה הנקראת על-שם דוד בן-גוריון, על כל המשתמע מכך ל"זיכרון הלאומי הירדני והערבי" - כך נכתב בהודעה.

כמו כן, טוענים הסטודנטים בהודעה כי שיתוף הפעולה המדעי עם ישראל מביע לגירעון בתקציבה של האוניברסיטה ההאשמית, וכפועל יוצא מכך פוגע בסטודנטים אשר נדרשים לשלם סכומי כסף גבוהים יותר לאוניברסיטה. יתרה מכך, "הסכם זה מנציח את הפלישה התרבותית של האויב הציוני לשכבה החשובה ביותר של המולדת - שכבת הסטודנטים", כתבו הסטודנטים בהודעה החריפה.

בהודעה, דורשים הסטודנטים מפורשות מהנהלת האוניברסיטה ומהממשלה בירדן להפסיק את הפרויקט הזה, משום שהוא פוגע בזהות הירדנית, בעקרונות היסוד הערביים, בכלכלה הירדנית ובמוניטין של האוניברסיטאות הירדניות. 

יש לציין, כי האוניברסיטה ההאשמית נוסדה בשנת 1995 בעיר זרקאא' ופועלות בה 13 פקולטות. 

האוניברסיטה ההאשמית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה