הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום רביעי, 18 במאי 2011

מונה מנהיג זמני לארגון אל-קאעדה

מקורות ביטחוניים פקיסטניים גילו, כי אל-קאעדה ערך שורה של מינויים בצמרת הארגון בעקבות חיסולו של אסאמה בן לאדן ב-1 במאי 2011. המקורות מסרו כי המצרי סיף אל-עדל, שהיה בעבר בכוחות המיוחדים של צבא מצרים, מונה למנהיג הארגון באופן זמני. 

כמו כן, מוחמד מצטפא אל-ימני מונה למפקד המבצעים, עדנאן אל-ח'ירי - גם כן ממוצא מצרי - מונה לאחראי על המפקדה הכללית, מוחמד נאצר אל-וחשי ישמש מעתה כאחראי הארגון באפריקה, מוחמד אדם ח'אן יהיה אחראי הארגון באפגניסטן ופקיסטן, ופהד אל-עראקי יהפוך לאחראי הארגון בגבול פקיסטן-אפגניסטן.

מהדיווחים בתקשורת הפקיסטנית עולה, כי ההחלטה על המינויים התקבלה במהלך פגישה שנערכה ב-10 במאי 2011 ליד הגבול בין פקיסטן ואפגניסטן. נעמאן בן עת'מאן, מומחה לענייני אל-קאעדה שבעברו היה בכיר ב"קבוצה האסלאמית הלובית הלוחמת", הסביר כי סיף אל-עדל יהיה אחראי על ההיבטים הצבאיים של הארגון, אך הדגיש כי הוא לא ימונה למנהיג הקבוע של הארגון.

עת'מאן, שהיה מקורב לבן לאדן וכיום משמש כחוקר במכון המחקר הבריטי "קוויליאם" (Quilliam), מעריך כי מינויו הזמני של סיף אל-עדל המצרי נועד להכשיר את הקרקע לקראת מינויו של אימן אל-ט'ואהרי, יליד מצרים, למנהיג ארגון אל-קאעדה במקום אסאמה בן לאדן. 

עת'מאן הוסיף, כי בחירתו של סיף אל-עדל לא נעשתה בישיבה רשמית של מועצת השורא של אל-קאעדה אלא בפגישה שנערכה בין כמה ממנהיגי הארגון באזור הגבול בין פקיסטן לאפגניסטן. לדברי עת'מאן, בימים אלה פועלת הנהגת אל-קאעדה לקבל התחייבויות משלוחות הארגון ברחבי העולם להסכים למינוי הצפוי של אל-ט'ואהרי כמנהיג ארגון אל-קאעדה.

סיף אל-עדל, מונה למנהיג זמני של אל-קאעדה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה