הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שני, 9 במאי 2011

עימותים עקובים מדם בין מוסלמים לנוצרים במצרים

חשש ממשי במצרים מפני התלקחות מלחמת אחים עדתית. ביום שבת (7.5) נהרגו לפחות 12 בני-אדם בעימותים עקובים מדם בין מוסלמים אדוקים לבין קופטים בשכונת אמבאבה שבאל-גיזה, במהלכם הציתו מוסלמים כנסייה קופטית. ממשלת מצרים התחייבה לנקוט את הצעדים הדרושים כדי לשמור על המקומות הקדושים, אך בינתיים המתיחות בין המוסלמים לנוצרים במדינה בשיאה.

אתמול (8.5) התחדשו העימותים בין הצדדים, ועל-פי הדיווחים נפצעו 16 אנשים. בתוך כך, מאות קופטים צעדו לעבר מרכז קהיר לכיוון רשות הרדיו והטלוויזיה בדרישה לפטר את יו"ר המועצה העליונה של הכוחות המזוינים, מוחמד חוסין טנטאוי. 


השגרירות האמריקנית במצרים גינתה בחריפות את האירועים האלימים, וקראה בהודעה שפרסמה לשמור על איפוק ולהימנע ממלחמה בין-דתית. גם המופתי של מצרים פועל להרגעת האווירה, וקרא לכנס ועידה לפיוס לאומי.

ארגון "האחים המוסלמים" בירך מצדו על החלטת המועצה הצבאית, המנהלת בפועל את המדינה, להעמיד את הנאשמים באירועי יום שבת באופן מיידי בפני בית-דין צבאי. בהודעה שפרסם הארגון, הוא האשים גורמים חיצוניים וחוגים פנימיים המנסים לפגוע בהישגי מהפכת ה-25 בינואר. 

גם באלכסנדריה, שבצפון מצרים, פרצו עימותים בין מפגינים קופטים לבין כוחות צבא, לאחר שהמפגינים חסמו כבישים ראשיים במחאה על הצתת הכנסייה ביום שבת. ממשלת מצרים הודיעה, כי תנקוט יד ברזל נגד כל מי שינסה לפגוע בביטחון המולדת. בעקבות האירועים וכדי לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות במדינה, ביטל ראש הממשלה, עצאם שרף, ביקור מתוכנן במדינות המפרץ.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה