הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שבת, 7 במאי 2011

הרחוב הערבי והמוסלמי ממשיך לסעור בעקבות חיסול בן לאדן

כמעט שבוע לאחר שמנהיג ארגון אל-קאעדה, אסאמה בן לאדן, חוסל וגופתו הושלכה לים, ברחוב הערבי והמוסלמי עדיין נשמעות תגובות זועמות ומאיימות, ונערכות גם תפילות לעילוי נשמתו של בן לאדן.

אסלאמיסטים רבים בפקיסטן הפגינו במחאה על מותו של בן לאדן. בעיר אבוטבאד שבצפון פקיסטן, בה הוא חוסל, נערכה הפגנה במהלכה הונפו שלטים בגנותה של ארה"ב. יש להזכיר בהקשר הזה, כי ארגון טליבאן-פקיסטן איים לבצע בתגובה לחיסול פיגועים נגד בכירים פקיסטניים ואמריקניים.

מפגינים באבוטבאד
במצרים, אלפי מתפללים במסגד "אל-נור" בקהיר קיימו תפילה לעילוי נשמתו של בן לאדן. המתפללים גינו את האופן בו האמריקאים טיפלו בגופתו, ודרשו נסיגה של הכוחות האמריקניים מאפגניסטן ומעיראק. כמו כן, מאות תושבים קיימו תפילה לעילוי נשמתו של בן לאדן בכיכר "אל-תחריר" ותיארו אותו "לוחם ג'יהאד". המפגינים קראו קריאות נגד ארה"ב וישראל וצעדו לכיוון השגרירות האמריקנית בקהיר כשהם צועקים: "אללה אכבר, אללה אכבר, נקמה, נקמה".

מתפללים במסגד "אל-נור" בקהיר אוחזים בתמונת בן לאדן
גם בלבנון נערכה אתמול (6.5) תפילת אשכבה לבן לאדן בעיר טריפולי שבצפון המדינה. כ-200 איש השתתפו בתפילה, שאותה הוביל המטיף הקיצוני עמר בכרי. לפני שהחלה התפילה, אמר בכרי כי הנקמה תהיה כואבת.

באינדונזיה, הביעו עשרות אנשים נכונות להקריב את נפשם כדי לנקום את דמו של בן לאדן. ארגון אלמוני יחסית במדינה, המזוהה עם אל-קאעדה, איים לבצע פיגועים נגד יעדים אמריקניים בתגובה לחיסול. 

בלונדון הפגינו כ-150 אסלאמיסטים תחת אבטחה כבדה מול השגרירות האמריקנית, שם הם קיימו תפילה לעילוי נשמתו של בן לאדן והכריזו: "השיח' בן לאדן הוא שהיד האומה". 

מוסלמיות מול השגרירות האמריקניות בלונדון מתפללות לעילוי נשמתו של בן לאדן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה