הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שישי, 22 באפריל 2011

"יום שישי העצום": עשרות הרוגים ובקיעים ראשונים בשלטון הסורי

כתב תחנת "אל-ערביה" בדמשק דיווח מפי פעילי זכויות אדם, כי לפחות 38 בני-אדם נהרגו היום (22.4) ועשרות נוספים נפצעו מירי של כוחות הביטחון הסוריים לעבר מפגינים בכמה ערים. זאת למרות שאתמול (21.4) פרסם הנשיא אסד שלושה צווים בדבר סיום מצב החירום, ביטול בית-הדין העליון לביטחון המדינה ומתן היתר לערוך הפגנות לא אלימות.

הפגנות המוניות פרצו היום בכמה מוקדים: דמשק, חומס, דרעא, דומא, אל-חסכה, אל-קאמשלי וערים נוספות. עדי ראייה מסוריה מדווחים, כי אנשי הביטחון פתחו באש חיה לעבר המפגינים והשתמשו בגז מדמיע בניסיון לפזר את הפגנות הענק.

תושבי סוריה על שלל העדות השונות - מוסלמים, נוצרים, סונים, דרוזים וכורדים - מפגינים היום במה שמכונה "יום שישי העצום", תוך שהם מפרים בבוטות את דרישת השלטונות הסוריים להפסיק את גל המחאה. חרף פריסה נרחבת של הצבא הסורי במוקדים השונים, יצאו רבבות התושבים להפגין כשהם מניפים את הסיסמא: "יחד לעבר החופש - לב אחד, יד אחת, מטרת אחת".

בתוך כך, תחנת "אל-ג'זירה" מדווחת כי פעילים סורים, העומדים מאחורי ארגון ההפגנות, דרשו מהנשיא אסד בהודעה שפרסמו לכונן משטר דמוקרטי ולהביא להפסקת השליטה הבלעדית של מפלגת הבעת' במפה הפוליטית בסוריה. מדובר בהודעה ראשונה מסוגה, מאז פרצו ההפגנות לפני כחמישה שבועות, המתפרסמת מאת ועדות התיאום המקומיות המייצגות את המחוזות השונים. בהודעה נכתב, כי סיסמאות החירות והכבוד יושגו אך ורק על-ידי שינוי המשטר.

ואם זה לא מספיק, אז בקיעים ראשונים בשלטון הסורי צצים מעל פני השטח. התאחדות חכמי הדת הסורים קבעה, כי מוטלת חובה הלכתית על כל מוסלמי - תהא אשר תהא אזרחותו - לסייע לדרישות המפגינים. בהודעה שפרסמה ההתאחדות, היא הצדיקה את התביעות לרפורמות וקראה להאיצן.


שיר שהקדישו הצעירים בסוריה למען חללי ההפגנות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה