הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום רביעי, 20 באפריל 2011

המאבק על ההנצחה - קמפיין נרחב במצרים להסרת שמה של סוזאן מבארכ מכל המבנים הציבוריים

הדרישות להסיר את שמו של הנשיא לשעבר חוסני מבארכ ושם רעייתו סוזאן מבארכ ממוסדות ומבנים במצרים קיבלו ממד רשמי, לאחר תביעה משפטית שהוגשה נגד הממשלה, במטרה לחייב אותה למחוק את שמותיהם מכל הכיכרות, הרחובות, בתי-הספר, הספריות, האגודות והמבנים השונים ברחבי מצרים, ובמקומם להנציח את שמותיהם של חללי מהפכת ה-25 בינואר.

סוזאן מבארכ
שמה של סוזאן מבארכ מתנוסס מעל מבנים רבים במצרים. ישנם 549 בתי-ספר על שם רעייתו של הנשיא המודח. בנוסף, שמה מונצח בבתי-חולים, מרפאות ציבוריות, גנים, כיכרות וכיו"ב. זאת ועוד: סוזאן מבארכ עמדה בראש אגודות ציבוריות רבות, כמו המועצה הלאומית לנשים, מועצת הנאמנים של ספריית אלכסנדריה, מועצת הנאמנים של בית-החולים לילדים חולי סרטן, ארגון הסהר האדום המצרי (המקביל לארגון הצלב האדום), ובנוסף פיקחה וחנכה פרויקטים רבים בתחומי החברה.

למעשה, ישנם מוסדות שכבר הסירו את שמם של חוסני מבארכ ורעייתו סוזאן, מיד לאחר שהודיע מבארכ על התפטרותו ב-11 בפברואר 2011. כך למשל, מרכזי המחקר לטכנולוגיה ומדעים על-שם סוזאן מבארכ, הכפופים למשרד החינוך, שינו את שמם ל"מרכזי המחקר לטכנולוגיה ומדעים", עניין הבולט במיוחד באתרי האינטרנט של המרכזים הללו. 

עמוד הבית של "מרכז המחקר לטכנולוגיה ומדעים":
למעלה - האתר כפי שהיה במרץ 2009; למטה - האתר כיום (שמה של סוזאן מבארכ הושמט)
משרד החינוך הותיר בידי מושלי המחוזות את ההחלטה, האם להסיר את שמה של סוזאן מבארכ מכל בתי-הספר שבמחוזותיהם. חלק ממושלי המחוזות כבר החלו בתהליך הסרת שמה. ישנם אזרחים שלא מחכים להחלטה רשמית בעניין, והחלו בעצמם להסיר את שמה של סוזאן מבארכ משערי בתי-הספר, ובמקומה להנציח שמות הקשורים למהפכה, כדוגמת "25 בינואר", "החירות" או "החללים". 

המאבק על ההנצחה הגיע גם ל"פייסבוק" - קבוצה הקוראת להחליף את שמה של סוזאן מבארכ
ב"אם השהיד", לזכרם של חללי מהפכת ה-25 בינואר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה