הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום ראשון, 17 באפריל 2011

הנשיא אסד מבטיח: מצב החירום יבוטל תוך ימים, ויפורסמו חוקים חדשים המקדמים את חירויות הפרט

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, הכריז אתמול (16.4) כי החלטה בדבר ביטול חוקי החירום הנהוגים במדינה למעלה מ-40 שנים תתקבל תוך מספר ימים. הנשיא אסד ישב אתמול בראש הישיבה הראשונה של הממשלה החדשה בראשות עאדל ספר, וקרא בדבריו לנקוט צעדים לקראת עריכת רפורמות במדינה, תוך שהוא מדגיש כי סוריה נתונה למזימה חיצונית.

אסד יושב בראש הישיבה הראשונה של הממשלה החדשה
אסד, שנראה הפעם הרבה יותר רציני ומאופק בהשוואה לנאום הקודם שנשא בפני הפרלמנט ב-30 במרץ 2011, אמר כי כל מי שנהרג בהפגנות ברחבי סוריה נחשב ל"שהיד", בין אם הוא אזרח מן השורה או איש כוחות הביטחון. כמו כן, דיבר אסד על חוק המפלגות, וקרא לממשלה החדשה להציב לוח זמנים לפרסום החוק.

בנוסף, התייחס אסד לחוק בחירות חדש וחוק נוסף להסדרת התקשורת במדינה, הנתונה כיום לפיקוח הדוק מצד השלטונות, וקרא לממשלה גם במקרה הזה להציב לוח זמנים לפרסום חוקים חדשים. בשעות ובימים הקרובים נדע האם נאומו השני של בשאר אל-אסד ירגיע את הרוחות במדינה, או שמא האירועים יצאו כבר משליטתו.

מכל מקום, העיתונות הסורית הרשמית ממשיכה לשמור על אופטימיות. העיתון הסורי "אל-וטן" ("המולדת") מפרסם היום בעמוד השער את דבריו של אסד: "ביטול מצב החירום יחזק את ביטחוננו".



2 תגובות:

  1. יפה מאוד. אם תוכל להוסיף כמה אחוז מכל עדה מרכיבים את כלל האוכלוסיה זה יהיה מאוד מועיל.

    השבמחק
  2. 90.3% מהאוכלוסייה בסוריה הם ערבים, בעוד היתר הם כורדים, ארמנים ומיעוטים אחרים.
    מבחינה דתית, 74% הם מוסלמים סונים. מוסלמים אחרים, בהם עלוים, מהווים 16% מהאוכלוסייה. בנוסף, יש כ-10% נוצרים ומיעוט קטן מאוד של יהודים.

    השבמחק