הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שבת, 9 באפריל 2011

לראשונה מאז הדחת מבארכ, הפגנה מול השגרירות הישראלית בדרישה לסגור אותה ולגרש את השגריר

אלפי בני-אדם השתתפו אתמול (8.4) במספר הפגנות שנערכו בערים סוריות שונות. בהפגנות - במהלכן דרשו המפגינים רפורמות, מאבק בשחיתות וחירויות - נהרגו עשרות אנשים ונפצעו מאות.

ארגוני זכויות אדם בסוריה טוענים, כי 22 בני-אדם נהרגו בהפגנות שאירעו בדרעא, בחומס וחרסתא שבפרברי דמשק. לעומת זאת, סוכנות הידיעות הסורית הרשמית טוענת כי 19 אנשי ביטחון ושוטרים נהרגו ו-75 נוספים נפצעו מירי של "קבוצות חמושות" בדרעא.

מפגינים כורדים בעיר אל-קאמשלי, אתמול
אולם, התפתחות חמורה יותר, לפחות מבחינת ישראל, הגיעה דווקא מדרום. אלפי מצרים הפגינו אתמול מול השגרירות הישראלית בקהיר ודרשו לגרש את השגריר, בתגובה לתקיפות הישראליות ברצועת עזה. המפגינים דרשו גם לסגור את השגרירות ולבטל את כל ההסכמים החתומים עם ישראל. 

המפגינים הניפו שלטים הקוראים לניתוק היחסים עם ישראל ולהורדת הדגל הישראלי ממבנה השגרירות. המפגינים הדגישו, כי הם מתנגדים לכל צורה של שיתוף פעולה עם "האויב הישראלי", ואמרו כי קיימת חובה לנתק את כל היחסים הדיפלומטיים, המסחריים והתרבותיים עם ישראל.

כמו כן, קראו המפגינים לצבאות ערב לפתוח במלחמה מאוחדת נגד ישראל, שמטרתה "להשמיד את הישות הזאת, אשר עוינת את המדינות הערביות והאסלאמיות". על-פי דיווחים בתקשורת הערבית, חיילים מצרים, השומרים על מבנה השגרירות, מנעו מהמפגינים להתקרב למבנה עצמו.

יש לציין, כי זו הפעם הראשונה מאז הדחת הנשיא מבארכ שתושבים מצרים מפגינים נגד ישראל. הפגנה זו התקיימה גם ימים ספורים לאחר שהשגריר הישראלי שב למעונו, אותו עזב בעקבות ההפגנות שהיו במדינה.

המפגינים הניפו את דגלי פלסטין מול השגרירות הישראלית בקהיר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה