הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שלישי, 29 במרץ 2011

הממשלה הסורית מתפטרת; גילויי תמיכה יזומים בנשיא אסד ברחבי סוריה

נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, קיבל היום (29.3) את התפטרות הממשלה הסורית בראשותו של נאג'י עטרי. על-פי דיווחים בתקשורת הערבית, צפוי הנשיא אסד לשאת מאוחר יותר נאום לעם הסורי, בו יכריז על שורה של רפורמות במטרה לשים קץ להפגנות נגד משטרו.

התפטרות הממשלה באה על רקע שורה של הפגנות תמיכה בנשיא אסד. מאות אלפי בני-אדם נהרו לבירה דמשק ולערים אחרות, בהן חלב, תוך שהם מניפים תמונות של בשאר אל-אסד ודגלים של סוריה, ומביעים תמיכה בשלטון העלוי הנוכחי.

המפגינים קראו קריאות בעד סוריה יציבה ובעד הרפורמות שצפוי בשאר להנהיג במדינה. הטלוויזיה הסורית דיווחה, כי בכל ערי סוריה נקראו האזרחים לצאת להפגנות תמיכה בנשיא הסורי למען יציבותה של המדינה. ככל הנראה, ינאם הנשיא אסד ב-24 השעות הקרובות ויכריז על ביטול מצב החירום, המונהג במדינה מ-1963. כמו כן, יודיע אסד על ביטול ההגבלות על חירויות הפרט.

יחד עם זאת, חשוב לציין כי הפגנות המחאה נמשכות בדרום סוריה, ובמיוחד בדרעא. אנשי אופוזיציה בכירים אמרו, כי הם פועלים להשגת שינוי דמוקרטי בסוריה. הם קוראים לשלטון הסורי לחדול מהשימוש באלימות נגד המפגינים, להעניק יתר זכויות לאזרחים ולבטל את חוקי החירום. 
 
תושבי דמשק מביעים תמיכה בנשיא אסד


תגובה 1:

  1. מבזק חדשות מתאריך 1.1.2027:
    " על-פי דיווחים בתקשורת הערבית, צפוי הנשיא אסד לשאת מאוחר יותר נאום לעם הסורי"

    השבמחק