הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום ראשון, 27 במרץ 2011

שיחות אינטנסיביות בתימן, בנוכחות גורמים אירופאים ואמריקנים, להעברת השלטון בימים הקרובים

שר החוץ התימני, אבו בכר אל-קרבי, הכחיש כי הושג הסכם להעברת השלטון בתימן היום (27.3). הוא אמר, כי סעיפי המכניזם להעברת השלטון שפורסמו בתקשורת הם רק בגדר הדלפות. בתוך כך, הועד המארגן של מהפכת הצעירים בבירה צנעאא' הודיע, כי כל יוזמה שלא תכלול את עזיבתם המיידית של הנשיא עלי עבדאללה צאלח ובניו מהשלטון - תידחה.

בראיון עם תחנת אל-ג'זירה אמר שר החוץ אל-קרבי, כי הנשיא נחוש להמשיך בדיאלוג במטרה להביא ביטחון ויציבות לתימן. הוא הוסיף: "אנו רוצים לגבש חוקה חדשה שתכלול הפרדה בין הרשויות ומעבר למשטר פרלמנטרי...". יחד עם זאת, הוא הדגיש כי קיים רוב בתימן שחפץ בהישארותו של הנשיא הנוכחי עד סוף כהונתו.

אמש (26.3) דווח, כי בצנעאא' נערכו פגישות בנוכחות מפלגות האופוזיציה, מפלגת השלטון וכן משלחת אירופאית ואמריקנית, במטרה לדון במכניזם להעברת השלטון בתימן. מהדיווחים בתקשורת הערבית, אותם הכחיש בינתיים שר החוץ, עולה כי העברת השלטון כוללת ארבעה סעיפים: 1. העברת השלטון לסגן הנשיא, עבד רבה מנצור האדי; 2. על הנשיא צאלח לוותר על כל סמכויותיו תוך 60 ימים; 3. הבטחה כי הנשיא, בניו ומקורביו לא יירדפו על-ידי השלטון החדש; 4. תוקם רשות לאומית שתפקח על העברת השלטון.

שר החוץ התימני - סבור, כי רוב העם עדיין עומד מאחורי הנשיא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה