הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום רביעי, 16 במרץ 2011

דיווחים על הרוגים בהפגנות בשישה מחוזות בסוריה; האם הצונאמי הערבי הגיע לסוריה?

אתמול (15.3) נערכה הפגנה בדמשק, שדרשה להעניק יותר חירויות לאזרחים. ישנם פרשנים שסבורים, כי הפגנה זו היא הניצוץ הראשון של התקוממות רחבת-היקף בסוריה. המפגינים צעדו ברחובות דמשק לאחר תפילת הצהריים וקראו סיסמאות בעד חופש ביטוי וזכויות הפרט. כוחות הביטחון הסוריים עצרו שישה מפגינים, אך מאוחר יותר עצרו כוחות סוריים כ-300 תושבים ברחבי המדינה.

לאתר "יוטיוב" הועלו סרטונים, בהם רואים עשרות מפגינים - גברים ונשים - בשוק אל-חמידיה שבמרכז דמשק הקוראים קריאות שונות, כגון: "הו סורי, היכן אתה?", "בחיי אללה, סוריה וחירות ותו לא". מדיווחים שונים עולה, כי הפגנות מחאה נערכו בשישה מחוזות: דמשק, חלב, אל-קאמשלי, אל-חסכה, דיר אל-זור ודרעא. עוד עולה מהדיווחים, כי במחוזות חלב, דיר אל-זור ואחד הכפרים בדרעא ישנם הרוגים ופצועים מקרב המפגינים. מחשש מהתרחבות ההפגנות, כיתרו כוחות הביטחון הסוריים מספר רב של ערים.


מפגינים סורים בשוק אל-חמידיה שבמרכז דמשק

מדיווחים באתרי אופוזיציה סוריים עולה, כי היום (16.3) צפויה להיערך הפגנה מול משרד הפנים הסורי בדמשק, אותה מארגנות עשרות משפחות של עצורים סוריים. בתוך כך נשיא סוריה, בשאר אל-אסד, נועד אתמול עם שרת החוץ של ספרד. לאחר הפגישה הצהיר שר החוץ הסורי, וליד אל-מעלם, כי הנשיא יערוך השנה רפורמות פוליטיות בתחום הבחירות המוניציפליות והבחירות לפרלמנט הסורי.


3 תגובות:

  1. הבלוג שלך מאוד מרשים. כל הכבוד.

    השבמחק
  2. גם אני מאוד אוהב לקרוא פה, אם כי חסרה לי אמירה עצמאית של האתר. אבל אני מניח שזה יבוא בהמשך...?

    בכל מקרה, בהחלט ישר כח, והמשך עשייה ברוכה.

    השבמחק