הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום רביעי, 9 במרץ 2011

עדכונים מערב הסעודית, תימן, ירדן ותוניסיה

השלטונות הסעודיים החלו לשחרר כ-25 שיעים שנעצרו בשבוע שעבר במהלך ההפגנות שנערכו בדרישה לשחרר עצורים שיעים ובמחאה על האפליה בממלכה הסעודית. בתוך כך המלך הסעודי, עבדאללה בן עבד אל-עזיז, נפגש עם מנהיגי שבטים ואנשי דת מאזור אל-קטיף, שהיה אחד ממוקדי ההפגנות בשבוע שעבר.

המלך הסעודי באל-קטיף מנסה לרסן את המחאות
ונעבור לתימן, שם כוחות חי"ר של הצבא התפרסו ברחובות הבירה צנעאא', בכיכרות, בגשרים ומסביב למבנים ממשלתיים, כשהם מגובים ברכבים משוריינים ובנשק קל. פריסת כוחות הצבא נעשתה לאחר שעשרות אלפי מפגינים, אשר עורכים שביתת שבת מול אוניברסיטת צנעאא' בדרישה לפטר את הנשיא עלי עבדאללה צאלח, הודיעו על כוונתם להסלים את צעדיהם בתהלוכות גדולות ובקריאה למרי אזרחי עד שדרישותיהם תיעננה.

הפגנת נשים אתמול (8.3) בצנעאא'
בירדן, קראה מפלגת "חזית הפעולה האסלאמית" - הזרוע הפוליטית של ארגון האחים המוסלמים במדינה - לפזר את הפרלמנט ולהקדים את הבחירות, שכן "הפרלמנט הנוכחי אינו ראוי לאשר שינויים חוקתיים". במקביל, חמישה כותבים ועיתונאים ירדנים קראו למלך עבדאללה השני לפרסם הנחיות לממשלה על-מנת לאפשר חופש ביטוי רב יותר באמצעי התקשורת בממלכה ההאשמית.

ונסיים בתוניסיה, שם הודיע אתמול (8.3) משרד הפנים כי הוא מעניק אישורים חוקיים ל-10 מפלגות פוליטיות חדשות, כדי שאלו יבטאו רעיונות פוליטיים חדשים ומגוונים. מספר המפלגות בתוניסיה עומד כעת, לאחר מתן האישורים האחרונים, על 31. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה