הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום רביעי, 23 בפברואר 2011

העולם הערבי ממתין לנפילתו של שליט לוב

שר הפנים הלובי, עבד אל-פתאח יונס אל-עבידי, הודיע כי הוא מתפטר מתפקידו ומצטרף למהפכה שהחלה ב-17 בפברואר 2011. בקלטת שפרסם, הוא קרא לכוחות הצבא להצטרף למהפכה ולהיענות לדרישות העם. יש לציין, כי בנאומו (ההזוי) ששודר אתמול (22.2) הזכיר שליט לוב, מעמר אל-קד'אפי, את שר הפנים שלו כמה פעמים, בהחשיבו מפקד שצעד לצדו לאורך השנים. אל-קד'אפי טען בנאום ששר הפנים אל-עבידי נעצר על-ידי תושבי בנגאזי וגורלו לא ידוע. פרשנים מעריכים, כי דברים אלה נאמרו בניסיון ליצור סכסוכים פנימיים בין תושבי בנגאזי לבין בני שבטו של אל-עבידי.

שר הפנים מצטרף למהפכה. שליטתו של אל-קד'אפי מתרופפת
בתוך כך, גורמים ערביים שונים גינו בחריפות את האלימות שנוקטים השלטונות הלוביים נגד המפגינים. מועצת הליגה הערבית החליטה אתמול להפסיק את השתתפות המשלחת הלובית בישיבות הליגה ובמוסדותיה השונים. עם זאת, יש לציין כי קטר וירדן הציגו עמדה תקיפה בנושא, אך מרבית המדינות שמרו על שתיקה בכל הנוגע למתרחש בימים האחרונים בלוב.

במקביל להתפתחויות הפוליטיות, מתרבים הדיווחים על עריקות בצבא הלובי. מדיווחים שונים עולה, כי גדודים בצבא הצטרפו למהפכה העממית. דובר הצבא במחוז "אל-ג'בל אל-אח'צ'ר" שבצפון מזרח לוב הודיע, כי כל כוחות הצבא באזור מצטרפים אל העם.

ונסיים בשתי קריקטורות שפורסמו הבוקר (23.2), אשר מבטאות במידה מסוימת את תחושותיו של הרחוב הערבי כלפי שליט לוב. שתי הקריקטורות מציגות את אל-קד'אפי כמנהיג שממיט אסון על עמו, תוך שהוא פוגע בו באכזריות.

קריקטורה שפורסמה הבוקר בעיתון "אל-שרק אל-אוסט" ("המזרח התיכון")
אל-קד'אפי טובח בעם הלובי באמצעות "הספר הירוק", שבו פרסם את משנתו הפוליטית.
"אל-קדס אל-ערבי" ("ירושלים הערבית")

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה