הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שני, 21 בפברואר 2011

דיווחים על עריקות בצבא הלובי; בנו של אל-קד'אפי: לוב איננה מצרים או תוניסיה

ההתקוממות העממית בלוב, הדורשת את הפלת משטרו של מעמר אל-קד'אפי, הגיעה לבירה טריפולי, ולפי עדי ראייה המפגינים נתקלים באש חיה מצד כוחות הביטחון. עד כה, ישנם מאות הרוגים ופצועים בהפגנות האלימות. 

הטלוויזיה הלובית משדרת תמונות של הצתת מבנים ממשלתיים
בעיר אל-ביצ'אא', שבצפון מזרח לוב
דומה, כי מצבו של שליט לוב הולך ומסתבך. שני השבטים הגדולים במדינה - תרהונה וורפלה - המונים יחד כשני מיליון אנשים הודיעו, כי הם מצטרפים למחאה נגד אל-קד'אפי. חשוב להדגיש, כי האוכלוסייה בלוב מונה קצת פחות מ-6.5 מיליון תושבים, מספר זעיר ביחס לשטחה של לוב, שכן היא המדינה ה-17 בגודלה בעולם. בתוך כך, מתרבים הדיווחים על עריקות בצבא הלובי ובכוחות הביטחון ועל הצטרפות של חיילים לגל המחאות.

על הרקע הזה, איים בנו של אל-קד'אפי, סיף אל-אסלאם, על העם הלובי והודיע כי עומדות בפניו שתי אפשרויות: לפתוח בדיאלוג לאומי או לפנות אל הנשק ולהתעמת עם כוחות הביטחון. לדבריו, עשרות אלפי אנשים נוהרים לטריפולי כדי להגן על שליט לוב, אשר מנהל משם את המערכה, והוסיף כי אנשיו יילחמו עד טיפת הדם האחרונה. עוד אמר: "לוב איננה מצרים או תוניסיה... כמו כן, אל-קד'אפי איננו בן עלי או מבארכ, אלא הוא מנהיג פופולארי... הצבא הלובי איננו כצבא תוניסיה או צבא מצרים. הוא יגן על אל-קד'אפי עד הרגע האחרון".


יחד עם זאת, העיתונות הלובית הממסדית בוחרת (באופן צפוי למדי) לפרסם כתבות על תהלוכות תמיכה המוניות ב"מנהיג" מעמר אל-קד'אפי. עיתון "אל-שמס" ("השמש") מפרסם בעמוד השער כתבה על המשך מפגני התמיכה בשליט לוב באזורים שונים במדינה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה