הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שבת, 19 בפברואר 2011

עדכונים מלוב, תימן, בחרין וירדן

מעגל ההפגנות בלוב מוסיף להתרחב, והדרישות משליט לוב, מעמר אל-קד'אפי, לעזוב את השלטון צוברות תאוצה. הפגנות נערכות במספר ערים מרכזיות במדינה, לרבות בטריפולי הבירה, כאשר ארגון זכויות האדם הבינלאומי "יומן רייטס ווטש" (Human Rights Watch - HRW) מדווח על לפחות 84 הרוגים מאש כוחות הביטחון הלוביים בימים האחרונים.


בתימן, סגרו כוחות הביטחון את כל הכניסות לעיר הנמל הדרומית עדן לאחר שהתנועה הבדלנית בדרום תימן קראה לתומכיה לנהור לעדן, כדי להשתתף בהפגנות נגד המשטר. בתוך כך, שגרירות ארה"ב בצנעאא' קראה לשלטונות תימן לחדול משימוש באלימות נגד המפגינים. העימותים בדרום המדינה נמשכים, על רקע דרישות של תושבי האזור להתפצל מהחלק הצפוני של המדינה. כזכור, בין השנים 1990-1967 הייתה קיימת "הרפובליקה העממית של דרום תימן", עד לאיחודה עם הצפון.

שלט בעיר עדן: "לא לעושק ולשחיתות"
בתוך כך, שר החוץ הבחריני, ח'אלד בן אחמד אא'ל ח'ליפה, אמר במהלך מסיבת עיתונאים כי התערבות מנגנוני הביטחון הייתה הכרחית, מחשש שההפגנות יובילו לסכסוך עדתי נרחב. בהקשר הזה, חשוב להדגיש כי בבחרין 70% מהאוכלוסייה (המונה קצת יותר ממיליון תושבים, כשרובם בכלל זרים) הם שיעים, בעוד המדינה נשלטת על-ידי בית מלוכה סוני.

ונסיים בירדן. אתמול (18.2) פרצו עימותים בבירה עמאן לאחר תפילות יום השישי בין תומכי הממשלה ומתנגדיה, אשר דורשים לערוך רפורמות פוליטיות עמוקות בממלכה ההאשמית. המפגינים טענו, כי תומכי הממשלה נקטו יד קשה נגדם וגרמו לפציעתם של מספר מפגינים.

תומכי בית המלוכה הירדני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה