הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום חמישי, 17 בפברואר 2011

עימותים והפגנות ברחבי המזרח התיכון - חיתוך מצב

גלי ההדף של המהפכות בתוניסיה ובמצרים ממשיכים להכות ברחבי העולם הערבי והמוסלמי. להלן סקירה של ההתפתחויות האחרונות באזורים שונים במזרח התיכון:

בחרין - עשרות טנקים וכלים צבאיים כבדים התפרסו הבוקר (17.2) במרכז הבירה מנאמה, שעות ספורות לאחר ששלושה מפגינים נהרגו ואחרים נפצעו בעימותים עם כוחות הביטחון, אשר ניסו לפזר את ההפגנות בכוח. סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת על 50 טנקים ונגמ"שים, נוסף על רכבי הצלה, אשר פרוסים ברחובות הראשיים בעיר.

מפגינים בבירת בחרין לפני שכוחות צבא גדולים הגיעו לאזור
לוב - מקורות ערביים מדווחים, כי בשעות הבוקר המוקדמות פרצו עימותים חדשים בעיר בנגאזי, שבמזרח לוב. כתוצאה מהעימותים, נפצעו עשרות בני-אדם. זאת לאחר שאתמול (16.2) נהרגו בעיר הלובית "אל-ביצ'אא'" לפחות שלושה אנשים. כוחות הביטחון הטילו עוצר בכמה אזורים בלוב וסגרו רחובות ראשיים. 

תימן - שני אנשים נהרגו ושבעה נפצעו בעיר עדן, שבדרום תימן, מירי של כוחות הביטחון שנועד לפזר הפגנה של מאות אנשים בעיר החוף. הפגנות נוספות נערכות גם בבירה צנעאא' ובערים אחרות, בדרישה להפיל את משטרו של עלי עבדאללה צאלח. 

תומכי נשיא תימן יוצאים נגד ההפגנות הקוראות להפלת המשטר
עיראק - שלושה אנשים נהרגו ועשרות נפצעו בעיר אל-כות, שמדרום לבגדאד, בהתנגשויות בין כוחות הביטחון ומפגינים, שדרשו שיפור בתנאי המחייה ובשירותים הבסיסיים. למעלה מ-1,000 בני-אדם הפגינו בעיר אל-כות בדרישה לפטר את מושל מחוז "ואסט", שהעיר אל-כות בתחומיו.

איראן - תומכי ממשלת איראן התעמתו אתמול עם תומכי האופוזיציה באוניברסיטת טהראן. מחר (18.2) צפויה הפגנת ענק שמארגן השלטון האיראני כנגד אנשי האופוזיציה. כמו כן, נשמעו קריאות באיראן להוציא להורג את העומדים מאחורי הפגנות המחאה. אתרי אופוזיציה איראניים מדווחים על כ-1,500 עצורים בעימותים, וכן על מספר הרוגים ועשרות פצועים. 

תומכי המשטר האיראני מכים בנעליים את תמונתו של מנהיג האופוזיציה מוסוי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה