הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום ראשון, 13 בפברואר 2011

הפגנות באלג'יריה; קריאות לבחירות ברשות הפלסטינית; קריאה למהפכה בתימן; וכוננות ביטחונית בלוב

כוחות הביטחון באלג'יריה עצרו מפגינים רבים וביניהם חברי פרלמנט, שהשתתפו בהפגנה לא חוקית בבירת אלג'יריה, אלג'יר, ודרשו לערוך רפורמות פוליטיות עמוקות ולשפר את המצב הכלכלי. בניסיונות למנוע זרימה של מפגינים לבירה, הפסיקו השלטונות את תנועת הרכבות. ההפגנה נערכה תחת אבטחה קפדנית, ובמהלכה נפצעו 20 מפגינים. המפגינים קראו סיסמאות התובעות את הסתלקותו של הנשיא עבד אל-עזיז בותפליקה, אחרים החזיקו עיתונים שבכותרת הראשית שלהם נכתב: "משטר מבארכ נפל".

דרישה באלג'יריה לרפורמות מעמיקות
תנועת חמאס הודיעה אתמול (12.2), כי היא דוחה את קריאתו של הועד הפועל של אש"ף לערוך בחירות לנשיאות ולפרלמנט בספטמבר 2011, תוך שהיא מדגישה כי ההכרזה לערוך בחירות צריכה להתבצע לאחר הסכמה מוקדמת של כל הצדדים. דובר חמאס, פוזי ברהום, הודיע כי התנועה לא תשתתף בבחירות ולא תכיר בתוצאותיהן. מזכיר הועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבה, אמר אתמול כי ההנהגה הפלסטינית מתכוננת לערוך בחירות לנשיאות ולמועצה המחוקקת במהלך החודשים הקרובים.

דובר חמאס, פוזי ברהום
אלפי תימנים הפגינו אתמול שוב בבירה צנעאא'. המפגינים ניצלו את החגיגות במצרים ודרשו פעם נוספת את הסתלקותו של הנשיא עלי עבדאללה צאלח ושיפור בתנאי המחייה הקשים. אולם, תומכי המשטר שהתגודדו בכיכר "אל-תחריר" בעיר הבירה הצליחו לבלום את ההפגנה. המפגינים היו ברובם סטודנטים מאוניברסיטת צנעאא', שדרשו מהפכה בעקבות זו שהתרחשה במצרים. כזכור, הנשיא הודיע בשבוע שבעבר כי הוא לא יאריך את כהונתו מעבר ל-2013. בנוסף, הוא נקט צעדים להפחתת המסים והבטיח להעלות את שכר פקידי הממשל ואנשי הצבא.

"המשטר המושחת", המפגינים בצנעאא' דורשים להחליפו
ונסיים בלוב, שם שוררת מתיחות ביטחונית מזה כמה ימים לאחר שפעילים חברתיים הגבירו את הקריאות שלהם ברשת ה"פייסבוק" לערוך הפגנות במדינה ב-17 בפברואר 2011. בתגובה, זימנו השלטונות פעילים רבים לתשאולים. מקורות שונים מדווחים על מצב של כוננות ביטחונית ברחבי לוב, מחשש להתפרצות גל של הפגנות. שליט לוב, מעמר אל-קד'אפי, שתפס את השלטון עוד ב-1969, החל בסבב פגישות עם משלחות מערים שונות בלוב בניסיון לבלום מבעוד מועד את ההפגנות הצפויות.

קריאות ב"פייסבוק" לערוך הפגנות בלוב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה