הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום חמישי, 3 בפברואר 2011

"כיכר השחרור" הפכה לזירת קרב; כוננות שיא בסוריה לקראת סוף שבוע של הפגנות

בשעות הלילה התגברה האלימות ב"כיכר השחרור" ואש חיה נורתה מצד כוחות הצבא בניסיון להרתיע את המפגינים. אולם, הבוקר (3.2) מדווחים אמצעי התקשורת הערביים על המשך נהירה של מפגינים לכיכר המרכזית בקהיר.

לדברי עיתונאים שנמצאים באזור, הכיכר הפכה לשדה קרב ועימות בין הצבא למפגינים נראה מוחשי מתמיד. בעימותים אמש (2.2) נפצעו מאות אנשים, אחדים נהרגו ומאות אחרים נעצרו. היום, כמו יתר הימים האחרונים, הוא יום גורלי. התערבות כוחנית של הצבא פירושה תחילתה של מלחמת אזרחים על כל המשתמע מכך.


מלבד מצרים, עיני העולם הערבי נשואות לסוריה, שם צפויות הפגנות מחאה נגד השלטון מחר (4.2) וביום שבת (5.2). כוחות הביטחון הסוריים נערכים למהומות, ועל-פי דיווחים באתרי אופוזיציה סוריים, אמצעי תקשורת בין-ערביים הונחו לא לשדר תמונות מההפגנות הצפויות.

בתוך כך, מתנהלת זירת התגוששות באינטרנט בכלל וב"פייסבוק" בפרט בין קבוצות המתנגדות למשטר הקיים לבין קבוצות הקוראות לערוך תהלוכות תמיכה בנשיא סוריה, בשאר אל-אסד. דומה, כי השלטון הסורי הבין שהמרחב הווירטואלי הוא כלי עוצמתי בארגון הפגנות, אך אולי גם בבלימתן.

סוף שבוע של זעם צפוי בסוריה
בנוסף, בימים האחרונים האקרים סוריים, הפועלים כפי הנראה מטעם השלטון, פורצים לאתרי אופוזיציה סוריים ושותלים בתוכם הודעות תמיכה בנשיא אסד. במקביל, מקורות במפלגת הבעת' השלטת מדווחים על כוננות ביטחונית חסרת-תקדים מחשש להתפרצות ימי זעם ברחובות סוריה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה