הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שלישי, 1 בפברואר 2011

הפגנת המיליון בקהיר; מלך ירדן פיטר את הממשלה

אתר האינטרנט של ערוץ הטלוויזיה אל-ג'זירה מדווח על למעלה ממיליון איש שהתקבצו היום (1.2) ב"כיכר השחרור" בקהיר, כדי לדרוש את הסתלקותו של הנשיא מבארכ.

מקורות שונים מוסרים, כי רשתות הטלפונים הניידים הופלו על-ידי השלטונות במטרה למנוע מהמפגינים ליצור קשר אחד עם השני. על-אף שהצבא הקים נקודות ביקורת וחסם כבישים המובילים לכיכר המרכזית של קהיר, אלפי אנשים ממשיכים לנהור לעברה.

הפגנת המיליון בקהיר
נראה, כי טון הסיסמאות של המפגינים קפץ מדרגה. היום נשמעו קריאות להוציא להורג את מבארכ, ועל-פי הדיווחים נראו בובות בדמותו של מבארכ המוצאות להורג בתלייה ב"כיכר השחרור" בקהיר.

בתוך כך, נציבת האו"ם לזכויות אדם, נאבי פיליי, מסרה היום נתונים על מספר ההרוגים במהומות במצרים. לדבריה, כ-300 בני-אדם נהרגו בשבוע האחרון.

אנרכיה בנמל התעופה בקהיר. אלפי זרים בורחים מהמדינה
ובירדן, המלך עבדאללה השני הטיל על מערוף אל-בח'ית את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה, לאחר שסמיר אל-רפאעי הגיש את התפטרותו למלך מראשות הממשלה. אל-רפאעי מונה לראש ממשלה בדצמבר 2009.

אולם, בתגובה ראשונה למהלך הזה הודיעה התנועה האסלאמית בירדן כי היא מתנגדת למינויו של אל-בח'ית. בכיר ב"חזית הפעולה האסלאמית", שהיא הזרוע הפוליטית של ארגון האחים המוסלמים בירדן, אמר כי אל-בח'ית אינו רפורמטור. לא ברור עדיין אם מינויו של אל-בח'ית, שהיה שגריר בתורכיה (2002) ובישראל (2005), ירגיע את הרוחות הסוערות בממלכה ההאשמית. 

המלך עבדאללה השני פיטר את הממשלה. האם הרחוב הירדני יסתפק בכך?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה