הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום חמישי, 28 באפריל 2011

בקיעים נוספים בשלטון אסד - מאות חברים במפלגת הבעת' מתפטרים, לצד דיווחים על עריקות בצבא

הניסיון האירופי לפרסם הודעת גינוי במועצת הביטחון של האו"ם בעקבות המתרחש בסוריה נכשל, עקב סירובן של רוסיה, סין ולבנון. זאת לאחר שבריטניה, צרפת, גרמניה ופורטוגל כבר הגישו טיוטת הודעה המגנה את ההתקפות האלימות של כוחות הביטחון הסוריים נגד המפגינים. הודעה זו זכתה לגיבוי הממשל האמריקני, שגינה בחריפות את השימוש המוגזם בכוח מצד השלטונות הסוריים. הסנאטור האמריקני, ג'ון מקיין, אף אמר כי הנשיא אסד איבד את הלגיטימיות של שלטונו.

בתוך כך, מדיווחים בתקשורת הערבית ואתרי אופוזיציה סוריים עולה, כי למעלה מ-220 חברי מפלגת הבעת' במחוז דרעא ובעיר באניאס התפטרו כמחאה על הדיכוי האלים של ההפגנות. 

הפגנה בבאניאס: "לא הבעת' ולא אסד ישחררו את הארץ"
בנוסף, החלו לזרום דיווחים על עריקות בצבא הסורי, אולם אין לכך אישור. סוכנות הידיעות הסורית אף פרסמה הכחשה לכך מפי מקור צבאי מוסמך. בהודעה שפרסמה הסוכנות נכתב, כי הדיווחים שהופיעו בערוצי לוויין ערביים הם "ניסיון לפגוע במוניטין של הממסד הצבאי ולהסית את תשומת הלב מהמזימה השמה לה למטרה לערער את ביטחונה של סוריה ויציבותה".

היום (28.4) צפויה להגיע לסוריה משלחת מומחים תורכית, שאמורה לסייע - כך לפי העיתונות הסורית הרשמית - בקידום הרפורמות במדינה. המעורבות התורכית, לא כל שכן ההתערבות התורכית, באה ככל הנראה בעקבות דרישה אירופית ואמריקנית, ואולי אף ערבית, לעמוד מקרוב ולהשפיע על המתרחש במדינה. בהקשר הזה, חשף היומון התורכי "אל-צבאח" כי ראש ה-CIA ערך בסוף חודש מרץ - כשבועיים לאחר פרוץ ההתקוממות - ביקור חשאי בתורכיה שנמשך חמישה ימים.

במקביל, ומה שנראה כצעד מחאה מצד התורכים על הסחבת שנוקט אסד בביצוע הרפורמות, החזירה תורכיה את שגרירה בדמשק לצורך התייעצות. צריך לזכור גם, כי קיים אינטרס תורכי מובהק בשימור היציבות בסוריה. לשתי המדינות גבול משותף באורך של כ-877 ק"מ. החשש התורכי הוא מפני הגירה מסיבית של תושבים סורים, ובעיקר כורדים, מצפון-מזרח המדינה אליה.

ונסיים בקריקטורה שהתפרסמה הבוקר בעיתון "אל-שרק אל-אוסט" ("המזרח התיכון"), המציגה את קורבנות הדיכוי בסוריה:

קורבנות הדיכוי בסוריה: "מקצועיות התקשורת, הרפורמה והדמוקרטיה"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה