הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שלישי, 12 באפריל 2011

המחאות בסוריה הגיעו לאוניברסיטת דמשק

מאות סטודנטים סורים הפגינו אתמול (11.4) בתוך אוניברסיטת דמשק, לאות הזדהות עם קורבנות הפגנות המחאה בדרעא. פעילי זכויות אדם דיווחו, כי מפגין אחד נהרג, אך השלטונות בדמשק מכחישים זאת. בתוך כך, כוחות הביטחון הסוריים מכתרים את עיר החוף באניאס.

התקשורת הערבית מדווחת, כי טנקים סורים מכתרים את העיר באניאס
עדי ראייה דיווחו, כי אנשי ביטחון בלבוש אזרחי תקפו סטודנטים בתוך הקמפוס ועצרו רבים מהם. הסטודנטים שהפגינו התגודדו מול מבנה הפקולטה למדעים וקראו קריאות לזכרם של חללי ההפגנות ולמען החירות. סטודנטים אחרים באוניברסיטה, הפעילים במפלגת הבעת' ונאמנים למשטרו של אסד, הגיבו לקריאות המפגינים וכינו אותם "סוכנים של אמריקה".

בתוך כך, מוחמד ריאד שקפה, מנהיג ארגון "האחים המוסלמים" בסוריה - שפעילותו אסורה על-פי חוק - הודיע כי הוא תומך במפגינים שיצאו נגד השלטונות הסוריים בדרישה לדמוקרטיה. בראיון עם סוכנות הידיעות "רויטרס", אמר שקפה ממקום שהותו בערב הסעודית, כי ארגונו אינו עומד מאחורי ההפגנות, אך תומך בהן לחלוטין.

"האחים המוסלמים" בסוריה, אולי יחזרו לפעול במדינה?
ונסיים במשפט אחד, שמבהיר אולי את תמונת המציאות בסוריה בצורה הטובה ביותר. לפני כמה ימים פוטרה עורכת היומון הסורי הממסדי "תשרין", סמירה אל-מסאלמה, מכיוון שמתחה ביקורת בראיון לרשת "אל-ג'זירה" על השימוש המופרז בכוח שעושה הצבא. והנה העורך החדש ככל הנראה, מניר אל-ואדי, כותב אתמול מאמר מערכת שמסביר היטב את עמדת משטרו של אסד: "שוגה מי שחושב שהחירות חשובה יותר מהביטחון, או נמצאת גבוה יותר בסדר העדיפויות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה