הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שני, 4 באפריל 2011

מדינות המפרץ מגנות את ההתערבות האיראנית בענייניהן הפנימיים

מדינות המפרץ הביעו דאגה עמוקה אתמול (3.4), בשל מה שכינו "התערבות איראנית בענייניהן הפנימיים". שרי החוץ של מדינות המפרץ נועדו אתמול בריאד, בירת ערב הסעודית, במסגרת "מועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ", ופרסמו הודעה הדוחה את "ההתערבות המתמשכת" מצד איראן בעניינים הפנימיים של שש המדינות המרכיבות את המועצה - ערב הסעודית, כוית, איחוד האמירויות הערביות, קטר, בחרין ועומאן.

כזכור, איראן מתחה ביקורת על-כך שערב הסעודית שיגרה כוחות לבחרין כדי לסייע בבלימת המהומות שהתרחשו במדינה. איראן פועלת לערעור היציבות במפרץ ומשקיעה מאמצים רבים כדי להתסיס את האוכלוסיות השיעיות בבחרין ובערב הסעודית. לכן, אין זה מקרי שחדי העין שמו לב לכך שבהפגנות המחאה בבחרין, הניפו המפגינים תמונות של מנהיג המהפכה האסלאמית באיראן, רוחאללה ח'ומיני ושל המנהיג הנוכחי באיראן, עלי ח'אמנהאי, וכן דגלים של ארגון חזבאללה.


יו"ר הועדה לביטחון לאומי ומדיניות חוץ במועצת השורא באיראן, עלאא' אל-דין ברוג'רדי, אף קרא לערב הסעודית ולאיחוד האמירויות הערביות לסגת מבחרין לאלתר. לטענתו, כניסה של כוחות זרים למדינה היא בבחינת "כיבוש". בעקבות דברים אלה, גורמים בערב הסעודית תקפו בחריפות את איראן וטענו כי האיראנים מנסים להצית מלחמה עדתית באזור.

כוחות סעודיים נכנסים לבחרין

3 תגובות:

  1. מעניין. האם יש הוכחה להתערבות איראנית?

    השבמחק
  2. לי אין הוכחה חותכת להתערבות איראנית, אך פרסומים רבים בתקשורת הערבית מדברים על סיוע איראני - לוגיסטי, חומרי ומורלי - לאוכלוסיות שיעיות במדינות המפרץ, כמו גם בסוריה, בעיראק ובתימן.

    השבמחק
  3. אני נוהג לצפות הרבה באל-ג'זירה, ואתמול היה שם וויכוח מאוד מעניין בין נציג איראני לנציג כוויתי כאשר הכוויתי הטיח האשמות מאוד כבדות על איראן ועל כך שלא ירשו לאיראן להתערב באיזור ולקדם את המלחמה במזרח התיכון, כאשר הנציג האיראני היתמם והציג את איראן כידידה של מדינות המפרץ ומגנת זכויות אדם. (טדי כהן)

    השבמחק