הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

הפגנות במצרים ותיאור הבלוג

יום שבת, 8 בינואר 2011

מקתדא אל-צדר קורא לתומכיו להיאבק באמריקאים בכל האמצעים

קודם כל, עדכון קטן: אתם מוזמנים להצטרף כמנויים לבלוג. הרישום הוא פשוט מאוד - הזינו את כתובת המייל שלכם מצד ימין, וקבלו הודעה למייל בכל פעם שהבלוג מתעדכן.

ולענייננו: המנהיג השיעי העיראקי, מקתדא אל-צדר, חזר לעיראק ביום רביעי האחרון (5.1), לאחר ששהה בארבע השנים האחרונות באיראן, שם קיבל הכשרה דתית.

עם שובו לעיראק, קרא אל-צדר לתומכיו להתנגד לכוחות האמריקניים "בלחימה ובכל האמצעים" עד שייצאו מהמדינה. אל-צדר, יליד 1973 שאביו הוצא להורג על-ידי משטר הבעת', אמר לחסידיו שהתגודדו תחת אבטחה כבדה מול ביתו בעיר הקדושה אל-נג'ף: "עודנו מתנגדים לכובש בלחימה צבאית ובכל צורות ההתנגדות".

מקתדא אל-צדר עם שובו לאל-נג'ף ב-5.1
קהל התומכים שאג בחזרה: "לא, לא לאמריקה.. לא, לא לישראל". בתגובה, הכריז אל-צדר: "לא נהרוג אף עיראקי וידינו לא יגיעו לאף עיראקי, אלא נפגע בכובש בלבד ובכל צורות ההתנגדות". עוד הוסיף: "היעד הראשון במעלה הוא הוצאת הכובש בכל דרך אפשרית. עיראק עברה נסיבות קשות שהביאו לכולם צער. איש לא רצה בכך, למעט האויבים המשותפים שלנו - אמריקה, ישראל ובריטניה".

יש לציין בנקודה זו, כי "צבא המהדי", המיליציה שהנהיג מקתדא אל-צדר, ניהל קרבות קשים עם הכוחות האמריקניים באביב 2008 (וגם קודם לכן) בבצרה וברובע השיעי של הבירה בגדאד. באוגוסט 2008, הורה אל-צדר לפרק את "צבא המהדי" שהוקם ב-2003 אחרי המלחמה. בקיץ 2004 נלחמו תומכיו של אל-צדר, שמנו אז עשרות אלפי אנשים, בכוחות האמריקניים בעיר אל-נג'ף.

ב-2006 נעלם אל-צדר מאור הזרקורים ועבר לקום שבאיראן, כדי להתעמק בלימודי דת באחת המדרסות השיעיות שבעיר. כיום, לזרם הפוליטי של אל-צדר יש 39 מושבים בפרלמנט מתוך 325.


מקתדא אל-צדר קורא להילחם באמריקאים בכל האמצעים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה